بیش از ۷۴ درصد از جرایم سایبری در کشور کشف می شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، سردار کمال هادیانفر با بیان اینکه جرایم سایبر در دنیا به طور جد و فزاینده ای در حال رشد است، اظهارداشت: از کنوانسیون ۲۰۰۱ بوداپست، اولین گام برای کنترل جرایم سایبری و جرایم ناشی از فناوری‌های مدرن برداشته شد به گونه‌ای که UNODC – دفتر همکاری های سازمان ملل در حوزه جرایم سایبر و جرایم سازمان یافته – تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

وی به کنوانسیون وین با حضور ۱۳۴ کشور با محوریت موضوع هنجارها و ناهنجاری‌های حوزه سایبری اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد کارگاه‌های منطقه‌ای در حوزه جرایم سایبری برگزار شود و در آن جلسه پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشورهای منطقه اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه ۹ میلیون فقره جرم فقط در ۲۰ کشور جهان رخ می دهد، گفت: درصد بسیاری از این جرایم نوظهور و بخشی از آن جرایم تکامل‌یافته هستند.

هادیانفر به تغییر رویکرد قاچاقچیان موادمخدر اشاره کرد و افزود: قاچاقچیان تلاش می‌کنند به جای استفاده از روش‌های سنتی از روشهای مدرن سایبری به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتای ایران بر اساس اسناد افتا – امنیت فضای تبادل اطلاعات – تشکیل شده است و در این زمینه همزمان و همگام با تغییرات جهانی توفیقات خوبی کسب کرده‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دو سال از تأسیس پلیس فتا می‌گذرد، گفت: طی این مدت، پلیس فتا در کلیه استان‌های کشور راه اندازی و به آزمایشگاه ادله جرم تجهیز شد؛به گونه‌ای که تا پایان امسال ۵۶ شهرستان و بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش پلیس فتا قرار می‌گیرند.

سردار هادیانفر در ادامه با بیان اینکه در کره جنوبی ۱۶۴ هزار فقره جرم به وقوع می‌پیوندد که قدرت کشف این پلیس ۲۰ درصد است، تصریح کرد: خوشبختانه پلیس فتا با وجود عمر کوتاه خود، قدرت کشف بیش از ۷۴ درصد از جرایم را دارد.

رئیس پلیس فتا ناجا در رابطه با ارتباط پلیس فتا با سایر پلیس‌های سایبری دنیا، گفت: تمامی کشورها پلیس جرایم سایبری دارند، اما در برخی از این کشورها این پلیس در تابعیت‌ پلیس‌های دیگر فعالیت می‌کند؛ در کشور ما نیز از سال ۲۰۰۰ این معاونت در پلیس‌آگاهی به فعالیت خود ادامه می‌داد تا این که در سال‌های اخیر به عنوان یک پلیس مستقل تأسیس شد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول