اشتراک‌گذاری عکس در ‌فیس‌بوک، صممیت همسران را به خطر می‌اندازد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، یک مطالعه نشان می‌دهد اشتراک‌گذاری عکس در فیس‌بوک، روشی سریع برای از دست دادن دوستان و آسیب رساندن به صمیمیت میان همسران است.

محققان دریافتند کسانی که به وفور عکس پست می­کنند، با خطر بیگانه کردنِ خود از افرادی که آنها را مشاهده می­کنند مواجه­اند. همچنین احتمال لطمه زدن به روابط با دوستان، اقوام و همکاران نیز وجود دارد زیرا که آنها نمی­توانند کسانی را که دائما عکس‌های خود را به اشتراک می­گذارند، به خوبی درک کنند یا با آنها ارتباط برقرار کنند.

همسرانی که بیشتر از رخدادها عکس  به اشتراک می‌گذارند، به سمت کاهش صمیمیت پیش می­روند. همچنین در رابطه دوستی نیز یک دوست نزدیک که بیشتر از دوستان  خود عکس به اشتراک می­گذارد در انتظار تاثیر منفی بر کیفیت آن رابطه باید باشد.

دکتر  دیوید هاگتون، از دانشگاه بیرمنگام می­گوید :« تحقیق ما نشان داد کسانی که به وفور در فی‌ بوک عکس پست می‌کنند با خطر آسیب رساندن به روابط، در زندگی واقعی مواجه­اند.»

 زیرا به نظر نمی رسد که مردم، غیر از دوستان و بستگان بسیار نزدیک، بتوانند به خوبی با کسانی که دائما عکس‌های خود را به اشتراک می­گذارند، ارتباط برقرار کنند.

خوب است اطلاعاتی که برای دوستانمان در فیس­بوک پست می­کنیم و یا به اشتراک می­گذاریم را به خاطر داشته باشیم. اطلاعاتی که طبقات مختلف مردم، همسر، دوستان، همکاران و آشنایان می­بینند و هر گروه یک برداشت متفاوت از آن دارد.

یک نظرسنجی از بیش از 500 کاربر فیس‌بوک نشان دهنده آن است که موضوع عکس­ها و کمیت آنها، بر میزان حمایت و صمیمیت در روابط موثر است.

این گزارش بیان می­دارد همسرانی که بیشتر عکس­های خانوادگی به اشتراک می­گذارند، از نظر حمایتی مثبت­اند، در حالی که کسانی که بیشتر عکس دوستان­ را به اشتراک می‌گذارند، تاثیر منفی بر صمیمیت دارند.

محققان به علاوه به کمپین‌های تبلیغاتی با نام تجاری بزرگ، که مردم را به پست کردن عکس‌های خود با محصولاتشان تشویق می­کنند، توصیه می­کنند این کار می­تواند به روابط­ آنها با طرفداران­شان آسیب رساند و سدی برای شرکت‌هایی  باشد که به طور فزاینده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ خود استفاده می­کنند

در این گزارش آمده است:« شاید آگاهی از نام تجاری و صفحه فیس‌بوک هواداران یک نام تجاری، سازمان و یا یک علت دیگر­ مفید باشد، اما اشتراک‌گذاری عکس می­تواند به ضرر کسانی باشد که دعوت به مشارکت می­شوند.»

همکارِ دیگر این تحقیق، دکتر بن ماردر،  از دانشگاه ادینبرگ می­گوید: «توصیه من به افرادی که می­خواهند عکس یا لینک با یک سایت هواداری، ارسال کنند این است که قبل از اشتراک­گذاری به دقت فکر کنند. به هنگام اشتراک‌گذاری، محتاط باشند و به همه­ی کسانی که آنرا می­بینند بیندیشند که از آن چگونه برداشت می­کنند. اگرچه اشتراک‌گذاری روش بسیار خوبی برای بهتر کردنِ روابط است اما در عین حال می­تواند به آن آسیب رساند.»

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول