مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی باید معتبر شناخته شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه، 6 شهریور، در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم، قانونگرایی را از شاخص های بسیار مهم دولت مطلوب دانستند و افزودند: قانون، ریل حركت دولت است و اگر به هر دلیلی از آن خارج شوید كشور و مردم، صدمه می بینند.

ایشان افزودند: ممكن است برخی قوانین ناقص و معیوب باشد اما ضرر عمل نكردن به همین قوانین بیشتر از اجرای آنهاست بنابراین تلاش كنید قانون گرایی در همه دستگاه‌ها نهادینه شود.

رهبر انقلاب اجرای اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های كلی نظام و سند چشم انداز را از لوازم قانون گرایی برشمردند و افزودند: مصوبات شوراهای عالی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی كه بسیار مهم است باید معتبر شناخته و براساس آنها عمل شود.

اردیبهشت 92 و در پی تصمیم وزارت ارتباطات مبنی بر بازپس‌گیری ساختمان مرکز پژوهش‌های مخابرات این وزارتخانه پس از الحاق این پژوهشگاه به مرکز ملی فضای مجازی، درگیری‌هایی در محل این مرکز رخ داد که همین موضوع باعث شد مجلس شورای اسلامی به وزیر وقت ارتباطات تذکر کتبی بدهد.

در این بین، محمود واعظی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفته بودند که قصد اصلاح «دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی» را دارد که این موضوع با واکنش برخی از کارشناسان روبه‌رو شده بود.

این واکنش‌ها باعث شد که واعظی در مراسم تودیع خود بگوید که رویکرد وزارت‌خانه تحت امرش در این زمینه، تبعیت از رهبری است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول