هشدار پلیس به کلاه‌برداری‌های اینترنتی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، سرهنگ علی جدیدی اظهار داشت: افزایش روزافزون کاربران اینترنتی از یک سو و عدم آگاهی آنان از در کمین بودن کلاهبرداران اینترنتی از سوی دیگر، سبب گسترش این نوع جرائم در کشور شده است.
وی در این راستا از دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی ظرف 48 ساعت گذشته در ارومیه خبر داد و افزود: این افراد با طراحی صفحه جعلی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، از سادگی کاربران سوءاستفاده کرده و با ورود به صفحه شخصی افراد در این سایت، کلاهبرداری‌هایی را مرتکب شده و به نام این افراد ثبت می‌کنند.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان غربی همچنین از اخاذی این افراد، با تهدید به انتشار تصاویر شخصی آن‌ها در فضای مجازی، اشاره کرد و افزود: به محض اطلاع از اقدام این کلاهبرداران، پیگیری‌های لازم صورت گرفت که سرانجام دو متهم شناسایی و دستگیر شدند.
وی بر لزوم توجه به موارد ایمنی در استفاده از اینترنت اشاره کرد و ادامه داد: کاربران اینترنتی باید علاوه بر آموزش نحوه بکارگیری از اینترنت، فرهنگ استفاده صحیح از آن را نیز بیاموزند تا در دام چنین شیادانی گرفتار نشوند.
جدیدی همچنین بر لزوم نگهداری رمز عبور پست‌الکترونیک شخصی کاربران مجازی تاکید کرد و گفت: توجه به هشدارهای پلیس با حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی در فضای مجازی و عدم نگهداری تصاویر شخصی در رایانه و تلفن همراه می‌تواند از بروز چنین سوءاستفاده‌هایی تا حد بسیاری جلوگیری کند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول