فیس بوک صفحه جرم نخواهد ماند

تنها چند روز پس از فعالیت دولت جدید سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به باز نشر صحبت‌های سال گذشته ایشان درباره شبکه اجتماعی فیس بوک پرداخت و نوشت:

«امروز یک صفحه فیس بوک تبدیل به موضوع خبری تمام دنیا می‌شود؛ بر خلاف عده‌ای که فکر می‌کنند این جریان‌ها خطرناک است ما فکر می کنیم که این جریان امر مبارکی در دنیاست.»

پس از تشکیل کابینه دکتر روحانی و تعییین دکتر محمد جواد ظریف بعنوان وزیر امور خارجه صفحه‌ای منسوب به  ایشان در فیس بوک راه اندازی شد که اگرچه مختصر است ولی در همین مدت محدود رقم بالای هشتاد و چند هزار نفر به آن مرتبط شده اند.

باز شدن این صفحه که به طور مستقیم توسط خود وزیر مدیریت می شود و وی روزنوشت‌هایی را در صفحه شخصی خود منتشر می‌کند، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات داخل و خارج از کشور داشته است.

بجز دکتر محمدجواد ظریف، دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و حسام‌الدین آشنا معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری نیز فعالیت‌های خود در این  شبکه آغاز کرده‌اند.

رویکرد این سه شخصیت دولت جدید مبنی بر فعالیت در فیس بوک بکلی مساله ممنوعیت فعالیت شهروندان را در فیس بوک تحت الشعاع قرار داده و خواهد داد.

به گمان من در آینده ای شاید نه چندان دور محدودیتهای فعالیت دراین شبکه اجتماعی برداشته خواهد شد و فعالیت در فیس بوک نه یک امر خطرناک و مجرمانه که  یک امر عادی تلقی خواهدشد.

بنظر می رسد در هفته ها و ماههای آینده باید شاهد تحولاتی مثبت در این باب باشیم.

غلامعلی رجائی

انتهای پیام/.

توضیح: این یک یادداشت و منعکس کننده نظر شخصی نویسنده است. در صورتی که نظری غیر از این دارید، از این طریق حرف‌های خود را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول