برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌های اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش «وبلاگ نیوز»، اولین نشست هم اندیشی فعالان رسانه‌های اجتماعی با عنوان «بررسی علل ضعف کمی و کیفی وبلاگ ها و رسانه های اینترنتی» برای اولین بار در مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی برگزار می‌شود.

محمدهادی بیات، مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی گفت : این نشست در روز چهارشنبه 13 شهریور ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در محل مجتمع به آدرس اراک، بلوار جهاد (هپکو)، شهرک شهید بهشتی فاز یک، فرهنگ سرای آینه برگزار می‌گردد و شرکت برای عموم علاقمندان و فعالان این حوزه آزاد است.

مهندس بیات ضمن تاکید بر لزوم گسترش فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی توسط مراکز تایید شده و بدست متخصصان متعهد این حوزه افزود: از ابتدای تاسیس این مرکز فرهنگی علیرغم تمامی نا ملایماتی که برای فعالیت های فرهنگی بخصوص در حوزه دیجیتال و فضای مجازی وجود دارد توسط این مجتمع زیر ساخت های مناسبی در این حوزه ایجاد شده است که برخی از آنها در استان و برخی دیگر در کشور منحصر بفرد می باشد که بزودی از آنها رونمایی خواهد شد.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی در ادامه گفت: متاسفانه در این بخش نگاه های اکثر مسئولین استان سلبی است در صورتیکه معتقدیم این فضا نیاز به ایجاد تحرک و پویایی با نگاه ایجابی و وسعت نظر فرهنگی دارد که بدون شک با فعالیت های جزیره ای ، غیر تخصصی و غیر کارشناسی محقق نمی شود. البته شاید این واهمه ای که در برخی مدیران و فعالین فرهنگی برای ورود به مسائل این حوزه وجود دارد بدلیل عدم شناختی است که از فضای مجازی و ابزارهای متنوع و روز آمد آن دارند که این موضوع هم به هیچ عنوان قابل توجیه نیست چرا که با شعارهایی که در زمینه جنگ نرم و اهمیت موضوعاتی از این دست وجود دارد این سوال هم مطرح می شود چرا مدیران و بخصوص فعالان و مسئولان فرهنگی برای افزایش دانش خود در از زمینه اقدام نمی کنند؟

وی افزود : بنده و همکارانم در مجتمع تلاش داشته ایم بدون چشمداشت و حتی به قیمت هزینه کردن بصورت شخصی و از محل کمکهای محدود اعضای مجتمع برخی کمبودها و ضعف های استان و بخصوص شهر اراک را در این موضوع جبران کنیم و تا کنون تا حدودی و بسته به بضاعت محدودمان موفق هم بوده ایم. برگزاری دوره های رایگان ، چاپ بروشور های آموزشی ، ارسال پیامک های آموزشی و ده ها فعالیت دیگر همه و همه در این راستا بوده. اما نکته ای که ظاهرا مغفول مانده علت عدم توجه مسئولین استان به این حوزه است و حتی الان که برنامه تخصصی و کارشناسی در این خصوص تدوین شده و متخصصان این حوزه گرد هم آمده اند و بهترین شرایط برای ایجاد تحرک بیشتر در فرهنگ دیجیتالی استان فراهم گردیده شاهدیم که کمترین تمایل برای سرمایه گذاری مادی ( بسیار کم هزینه و پر بازده ) و معنوی ( توجه و توجه ) در بین مسئولین فرهنگی استان وجود دارد.

مهندس بیات در پایان گفت: امیدواریم مسئولینی که زمام امور اجرایی و فرهنگی استان را در دست خواهند گرفت حداقل با مشکلات و گرفتاریها و اولویت های استان نه تنها در بخش فرهنگ بلکه در تمامی امور آشنا و مسئولیت پذیر باشند و این امر در تمامی سطوح مدیریت استان تسری پیدا کند و بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم و حداقل در برابر نسل آینده که در برابر تامین زیرساخت های فرهنگی برای رشد و پویایی ایشان مسئولیت داریم ، پاسخ قانع کننده ای داشته باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول