منع قانونی عضویت وزرا در «فیس‌بوک» را بررسی می‌کنیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رییس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره عضویت برخی وزرا و نمایندگان دولت در برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله «فیس‌بوک» که در داخل کشور از سوی کمیته فیلترینگ مسدود شده‌اند منع قانونی دارد یا خیر، به خبرگزاری فارس گفت: منع قانونی و یا عدم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این پاسخ معاون حقوقی رییس جمهور درحالی مطرح می‌شود که برخی اعضای کابینه فعالیت خود را به طور جدی در این رسانه مسدود شده ادامه می‌دهند.

بنابر قوانین جمهوری اسلامی ایران، هرگونه دسترسی به سایت‌های مسدود شده، با استفاده از ابزارهای دورزدن فیلترینگ از جمله فیلترشکن‌ها یا استفاده از اتصال VPN غیرقانونی بوده و باید مطابق قانون با آن برخورد شود.

«فیس‌بوک» و «توییتر» از جمله این شبکه‌های اجتماعی مجازی هستندکه چندسالی است که در ایران مسدود بوده و دسترسی به آن‌ها از طریق ابزارهای یادشده جرم محسوب می‌شود.

امین‌زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه شنیده شده شما نیز در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» عضویت دارید، تاکید کرد: بنده عضو فیس‌بوک نیستم.

روز گذشته نیز محمدرضا صادق، مشاور رییس جمهور، اعلام کرده بود حساب کاربری دکتر روحانی در شبکه اجتماعی توییتر متعلق به رییس جمهور نیست و صرفا توسط هواداران وی و برای تبلیغات انتخاباتی ساخته شده بود.

با توجه به سرعت حضور اعضای کابینه و یا افراد منسوب به دولت در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر و آمادگی اذهان عمومی برای پذیرش حضور سایر دولتمردان در این شبکه‌ها، پیش‌بینی می‌شود رشد حساب‌های کاربری غیر واقعی (فیک) برای این اشخاص و در راستای سودجویی برخی افراد بیش از پیش باشد.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول