بازداشت مدیر پروفایل غیر اخلاقی در تبریز

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سرهنگ محمد قاسملو، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: برابر رصد فضای مجازی توسط اداره اطلاعات جرایم پلیس فتا ، یک فقره پروفایل فیس بوک با نام (س- ح) که اقدام به انتشار عکس‌های غیر اخلاقی در فضای اینترنت می کرد، شناسایی شد.

وی افزود: با انجام مهندسی اجتماعی موفق به تهیه اطلاعات اولیه از کاربر ایجاد کننده پروفایل و در مرحله بعدی با انجام هماهنگی قضایی ، با توجه به حساسیت موضوع اکیپی متشکل از اداره مبارزه و اطلاعات تشکیل که این اقدام، منجر به شناسایی کاربر اینترنتی متخلف شده که با انجام عملیات پلیسی موفق به دستگیری فرد مورد نظر شد .

این مقام انتظامی تشریح کرد: نامبرده جهت ادامه تحقیقات به پلیس فتا دلالت و در اعترافات خود اعلام کرد که پروفایل را خودم ایجادکرده و با تهیه عکس های مبتذل از سایر سایت های اینترنتی سعی در جلب رضایت کاربران اینترنتی داشته و انگیزه ام از این کار نوعی سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت بوده که در این خصوص تحقیقات لازم معمول و پرونده به همراه 3 نفر متهم به عرض مقام قضایی منعکس و با صدور قرار وثیقه برای متهمان رسید دریافت شد .

سرهنگ قاسملو در توصیه های خود به نوجوانان و جوانان اظهار داشت: انتشار عکس های مبتذل در پروفایل های شخصی جرم محسوب می شود و در صورت رصد و یا داشتن شاکی خصوصی بایستی فرد متخلف جوابگو باشد و از طرفی انتشار مطالب و عکس های مستهجن بر خلاف فرهنگ اسلامی کشورمان بوده و آلوده سازی فضای مجازی را به همراه دارد . با استفاده صحیح از این فضای بیکران اطلاعات ، محیطی امن برای خود و سایرین در جهت ارتقاء دانش فراهم آوریم.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول