اهداف ساخت هویت‌های مجازی جعلی به نام برخی مسئولان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،مهدی صرامی با اشاره به اهداف ساخت هویت‌های مجازی جعلی به نام برخی مسئولان در محیط‌های مجازی مانند فیس‌بوک و توییتر گفت: ساخته شدن یک‌باره شناسه‌ها و صفحات متعدد به نام مسئولان کشور در فضای مجازی یعنی ایجاد هویت‌های مجازی منتسب به اعضای محترم هیات دولت نشانگر پروژه‌ای هدفمند در جهت آسیب‌پذیر کردن، مصادره به مطلوب و سوء‌استفاده از اعتبار مسئولان نظام در جهت وجاهت دادن به یک شبکه اجتماعی آمریکایی همچون فیس‌بوک است که بنا به گفته خود مقامات غربی پیچیده‌ترین ماشین جاسوسی ساخت غرب محسوب می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: ظاهرا حلقه‌ای با ساختن هویت‌های مجازی جعلی یک‌شبه به نام مسئولان محترم نظام، قصد تحقیر ملت ایران را دارند.

صرامی در تحلیل روند مشاهده شده اخیر اضافه کرد: به نظر می‌رسد پس از افتضاح لو رفتن اسناد سری جاسوسی آمریکا از طریق اسنودن، پروژه پیچیده‌ای خارجی برای وجاهت‌بخشی به ابزارهای صهیونیستی در جریان افتاده تا اعتبار شبکه‌های اجتماعی سوخته و رو به افول غربی را از محل اعتبار مسئولان نظام اسلامی تامین کند.

وی در خصوص اینکه واکنش‌ها نسبت به این موضوع چه بوده است، گفت: باید منتظر اعلام نظر رسمی اعضای محترم دولت باشیم ولی الحمدلله تاکنون از هیچکدام اعضای محترم دولت بصورت موثق مطلبی ندیده‌ایم که از جعل هویت مجازی برای خود در فیسبوک اظهار رضایت کرده باشند.

این کارشناس فضای مجازی از مسئولان امر خواست تا هرچه زودتر در این خصوص اظهار‌نظر کنند تا فضا شفافتر شود.

شایان ذکر است در حال حاضر بعضا در یک محیط مجازی مانند فیس‌بوک یا توییتر، صفحات و  شناسه‌های مختلفی به اسم یک نفر ساخته شده و هریک دیگری را تکذیب می‌کند و خود را مسئولان دولت جا میزند! احتمالا برخی جریانات در پی آن هستند تا با ساخت چنین صفحاتی از عنوان و جایگاه مسئولان سوء‌استفاده کنند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول