ارسال 1050 اثر به دبیرخانه جشنواره «وبلاگ‌نویسی دینی» در قم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم استقبال بلاگرها از جشنواره وبلاگ نویسی دینی را مطلوب دانست و گفت: هزار و 50 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام عباس اسکندری در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام در جشنواره وبلاگ نویسی دینی اظهار کرد: پس از اتمام مهلت اعلام شده، تعداد قابل توجهی از وبلاگ نویس ها برای ثبت نام به سایت مراجعه کرده اند ولی به جهت رعایت قوانین جشنواره امکان ثبت نام فراهم نبود.

وی استقبال مطلوب از این جشنواره را نشان دهنده ظرفیت مناسب وبلاگ نویسی دینی در کشور دانست و تأکید کرد: باید برای توسعه و تقویت وبلاگ نویسی دینی برنامه ریزی مناسب صورت گرفته و از هم فکری خود وبلاگ نویسان در این زمینه سود جست.

به گفته حجت الاسلام اسکندری، این جشنواره با توجه به اهمیت شبکه های اطلاع رسانی فضای مجازی در عصر حاضر و نقش خطیر رسانه های دیجیتال در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی و نیز توجه به این که وبلاگ نویسی از مهم ترین ابزار توسعه و ترویج امور دینی در دنیای مجازی است، برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به پایان مرحله داوری این جشنواره، اظهار کرد: مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی دینی در ایام ولادت باسعادت امام رضا(ع) در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم ده ها جایزه شامل کمک هزینه حج عمره، کمک هزینه سفر عتبات عالیات، کمک هزینه مشهد مقدس، تبلت و لپ تاپ، سکه طلای بهار آزادی و دوربین دیجیتال به برگزیدگان اهدا می شود.

انتهای پیام/.

۲ comments

  • تقلب

    من جای شرکت کنندها بودم دق میکردم!
    متاسفانه تقلب در این جشنواره موج میزنه!
    فقط کافیه نگاهی به وبلاگهای ثبت شده بکنید. بعد وبلاگهای برگزیده را هم ببینید.
    لازم به ذکره بنده تو این جشنواره شرکت نکرده بودم!!!
    و الان خوشحالم 🙂

  • با سلام. چندی قبل در پاسخ یک مقاله از _ یک پزشک_ در همین سایت، مطالبی من باب جشنواره های وبلاگ نویسی عنوان کردم که الحق در مورد جشنواره ای با این هزینه هم صادق است…
    در بعضی سایت های دیگر که کاربران در ذیل اخباراین جشنواره پاسخ درج می کنند ولی هیچگاه ندیدم عزیزان آدرسی از بلاگ خودشان را قرار دهند. از این رو فریاد زدن از بیرون گود چندان مناسب به نظر نمی رسد. به هر حال …ما هم مراتب اعتراض خودمون رو نسبت به داوری به دبیرخانه جشنواره اعلام کردیم. سروران ارجمند کمی لیست وبلاگ هایی که اعلام شده رو نگاهی بیاندازند.
    تعدادی از این وبلاگ ها فقط برای این جشنواره تاسیس شدند با این وجود اگر نگاهی به آرشیو بیاندازیم. بیش از یک ماه است که بروزرسانی نشده و فقط آرشیو دو ماهه یا یک ماهه دارند. از نام بردن مستقیم وبلاگ ها خودداری می کنم و قضاوت در این مورد را به عزیزان می گذارم.
    دوم: خلق محتوا، ان هم محتوایی که واقعا کارشده زمان بر است. وبلاگ های زیادی در آن لیست مطالبشان فقط یک کپی paste ساده ست.
    سوم: تعدادی از وبلاگ ها زحمت طراحی قالب یا ویرایش قالب رو هم ندادند. طراحی یا ویرایش، طراحی بنر، طراحی عکس یا پوستر و… برای وبلاگ زمان بر است، ان شاالله که عزیزانی که داوری کرده بودند خودشان از وب مستران یا بلاگرها یا کسانی که به این مطالب واقف هستند بوده باشند…
    موارد دیگری همچون زمان اعلام نتایج با توجه به تعداد شرکت کننده نیز قابل ذکر است چرا که با این حجم وبلاگ زمان داوری بیشتری صرف می شد (در این مورد می شد مهلت ثبت نام زودتر به پایان می رسید و یا زمان ثبت نام جشنواره زودتر آغاز می شد و…).بر این چند نکته بسنده می کنم و:
    ————
    ما با وبلاگ حماسی و بخش ویژه ی حجاب در این جشنواره شرکت کرده بودیم . 100 درصد مطالب این بخش و تقریبا تمام مطالب چند ماه گذشته تولیدی بودند.
    برای جذابیت بیشتر و جذب مخاطب اکثر مطالب سه ماه قبل خود را به صورت چند رسانه ای همراه با فایل های پاورپوینت یا فیلم و عکس و صوت ارائه کرده بودیم. به گونه ای که کاربرانی که چندان علاقه ای به مطالعه ی فایل های متنی بلند ندارند از فایل های چند رسانه ای ضمیمه استفاده کنند…
    علی الرقم زحمت بسیار فراوان و وقت زیادی که برای این امر صرف شده بود، به نظر نگاه عادلانه ای صورت نگرفت. فکر می کنم جای حماسی حداقل در زیر نویس این لیست هم خالی بود!!!
    از برگزار کنندگان جشنواره برای برگزاری این جشنواره تشکر می کنم و برای همه ی عزیزان برگزیده آرزوی موفقیت بیشتر دارم. امیدوارم که وبلاگ های عزیزان همچنان فعال باشند… وبلاگ نویسان گرامی باید توجه کنند که بیان نظرات و عقاید و دفاع از کاری که واقعا سعی شده در حد بسیار مطلوبی ارائه شود، تعریف از خود نیست چرا که حضرت علی علیه السلام هم می فرمایند حق گرفتنی ست. ما یک _ ولو_ به آن اضافه می کنیم، ولو اینکه در قالب بیان یک مطلب اعتراضی باشد…و من الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول