گزارش کامل مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی گرگان

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از شبستان، شامگاه دوشنبه 25 شهریور، موسسه میرداماد گرگان در ضلع غربی شهر شاهد برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی روز گرگان بود.

این جشنواره به مناسبت روز گرگان و در 5 محور«نامه به شورای شهر و شهردار گرگان»، «معرفی چهره های گرگان»، «ورزش گرگان»، «توسعه پایدار گرگان و فرهنگی و گردشگری گرگان» برگزار شد.

دبیر سومین جشنواره وبلاگ نویسی گرگان در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اعتلای نام گرگان و گسترش فرهنگ گرگان دوستی بود. در این جشنواره 180 نفر شرکت کردند که نشان از توانایی بالا و پتانسیل در این زمینه است.

شبیر دائمی افزود: با توجه به توانایی های بالایی که مشاهده شد امیدوارم به منظور برگزاری جشنواره به صورت منطقه ای و کشوری در سال های آینده برنامه ریزی شود.

گرگانی ها در وبلاگ نویسی شهره خاص و عام هستند

ناصر گرزین، رئیس شورای شهر گرگان، در مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی گرگان گفت: ما برای رسیدن به توسعه شهر گرگان و حل مشکلات شهر باید انسجام داشته و به دنبال گرگانی آباد باشیم.

وی با بیان اینکه تاریخ 7 هزار ساله گرگان پشتوانه مناسبی برای تمدن شهر گرگان است و در این راه وبلاگ نویسان با اگاهی از این گذشته گرانبها با ذوقی که دارند گرگان را به دنیا معرفی کنند چرا که در فضای مجازی در کسری از ثانیه مطالب عنوان شده در معرض دید جهانیان قرار می گیرد.

گرزین با اشاره به اینکه باید گرگان را توسعه دهیم، تصریح کرد: توسعه و تکامل پروژه های شهری و حل مشکلات مختلف شهر امکان پذیر نیست مگر با مشارکت همه آحاد مردم و به خصوص نخبگان که بخشی از این نخبگان در وبلاگ نویسان جمع شده اند.

رئیس شورای شهر گرگان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نیز این جشنواره برگزار شد و شاهد بودیم که خیل جوانان علاقه مند گرگانی به این کار روی آوردند و امروز ما شاهد نسلی نو در گرگان هستیم که به این کار تبحر داشته و در بیان معضلات اجتماعی به کمک شورا و مسئولان دیگر آمده اند.

گرزین با عنوان اینکه گرگانی ها در وبلاگ نویسی شهره خاص و عام هستند، افزود: به تبع این جایگاه بدون تلاش و کوشش جوانان گرگانی بدست نیامده و همه اذعان دارند که گرگان مهد وبلاگ نویسی کشور است.

وی گفت: پس از انتخاب شهردار همه اعضا به دنبال تعامل و همفکری برای حل مشکلات بر زمین مانده در شهر گرگان هستند و قطعا اولویت اصلی ما حل آنهاست.

وبلاگ نویسان وظیفه مهمی در قبال توسعه گرگان دارند

عیسی امامی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم گفت: گرگان ما قدمت و پیشینه بسیار دارد و مفاخری دارد که نشان از اهمیت و هویت تاریخی این سرزمین کهن است.

وی افزود: باید جایگاهی را برای شهر ترسیم کنیم و همه ما اعم از مسئولان، جوانان، وبلاگ نویسان و غیره برای نیل به این جایگاه تلاش کنند.

امامی با اشاره به کسانی که ذوق و هنر دارند، تصریح کرد: وبلاگ نویسی و کار در فضای مجازی ظرفیتی است که مدیران شهری می توانند از آن به عنوان ابزاری برای حل مشکلات و بررسی معضلات استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وبلاگ نویسان گرگانی خواست با مطالب قوی و بیان معضلات شهری به یاری مسئولان بشتابند و آنها را در شناسایی آسیب های اجتماعی یاری کنند.

وی، وبلاگ نویسی را یک رسالت خواند و خاطرنشان کرد: شاید این رسالت مهم به دوش هر کسی نباشد و هر کسی نتواند از این ظرفیت مهم استفاده کند و فقط افرادی می توانند در این حوزه فعال باشد که از معرفت بالا نسبت به موضوعات مختلف بهره مندند.

امامی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سال های آتی شاهد حضور پررنگ و بیشتر جوانان علاقه مند به این حوزه باشیم و گرگان به یکی از مراکز مهم در این زمینه تبدیل شود تا از این پتانسیل برای پیشرفت استفاده شود.

فصل مشترک همه ما گرگان است

عبدالرضا چراغعلی، عضو شورای شهر گرگان هم در این مراسم گفت: جمعیت وبلاگ نویسان در موضوعات شهری تاثیرات زیادی داشتند و من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر مدعی هستم اگر جنبش وبلاگ نویسی نبود الان در هزارپیچ مانند سایر مناطق شهر گرگان ساخت و سازهای فراوانی انجام شده بود.

وی بیان کرد: در زمینه وبلاگ نویسی و تاثیرات آن موارد دیگری نیز بوده است و در این راه گاهی بداخلاقی هایی نیز شده ولی باید صبور بود و این مسئله در همه جا است. در همه موارد باید اخلاق را پیشه کنیم.

وی تصریح کرد: امروز اگر از تپه هزار پیچ به عنوان نگین زیبای شهر گرگان یاد می شود مدیون جنبش وبلاگ نویسی هستیم، هر کسی به موضوعات مختلفی در وبلاگش می پردازد اما حضور همه شما در اینجا ثابت می کند که همه فصل مشترکی داریم که آن شهر گرگان است.

تقدیر از برگزیدگان

در پایان مراسم برندگان سومین جشنواره وبلاگ نویسی گرگان در 5 محور مطرح شده معرفی و تقدیر شدند.

در بخش چهره های گرگان «علی بایزیدی»، «اسماعیل جعفری» و «آریو مصلحی» به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

در بخش ورزش گرگان «رقیه مسلمی پور»، «وحید عرب احمدی» و «حمیدرضا آقاملایی» از سوی داوران به عنوان سه نفر برتر معرفی شدند.

در بخش نامه ای به شهردار گرگان «امیررضا رضایان»، «مریم جلال» و «علی اصغر موذنی» به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش فرهنگی و گردشگری گرگان نیز «راحمه شهریاری»، «رعنا ملتجی» و «میثم لطفی» به عنوان سه نفر برتر انتخاب شدند.

در بخش توسعه پایدار گرگان «رضا عباسی»، «میثم پوراقدم» و «فاطمه بخشی» به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در این جشنواره از «عبدالعظیم ولی اللهی»، «محدثه سادات حسینی»، «زهرا زمانی»، «امید اقبال» و «مهدیه ترابی» تقدیر شد.

حاشیه‌های یک مراسم

از حاشیه های جالب این مراسم سخنانی است که تقدیر شدگان پس از دریافت جوایز خود بیان کردند.

حمیدرضا آقا ملایی کاندیدای شورای شهر گرگان و نویسنده وبلاگ گرگان یا استارآباد پس از دریافت جایزه خود، گفت: من انتظار داشتم مطلبی که با عنوان نامه ای به شهردار نوشتم رتبه بیاورد چرا که در آن به مشکلات شهری اشاره داشتم اما خودم فکر می کنم شاید به دلیل عدم رعایت ساختار مطلبم نتوانستم برنده باشم.

آقا ملایی افزود: سال گذشته در همین مراسم تعداد زیادی از افراد حضور داشتند که کاندیدا شورا هم شدند اما امسال هیچکدام نیامدند و فقط من و علی نصیبی هستیم که رتبه های 24 و 25 انتخابات شورا را بدست آوردیم.

میثم لطفی، مدیر وبلاگ «نگاه یک عکاس» بعد از دریافت جایزه خود گفت: من باید از مسئولان شورا و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان گله کنم چرا که من چند ماه پیش در همین موسسه میرداماد عکس هایم را به نمایش گذاشتم اما هیچکس به دیدن آنها نیامد.

رقیه مسلمی پور، نویسنده وبلاگ «اسپهبد اسپورت» که رتبه اول بخش ورزش را بدست آورد چنین گفت: من فکر می کنم میزان شرکت وبلاگ نویسان گرگانی و علاقه مندان به این عرصه خوب نبوده وباید تلاش کنیم فضای مناسبی برای حضور همه فراهم کنیم.

رضا عباسی، مدیر وبلاگ «90گرگان» نیز اذعان داشت: ساخت بیمارستان هزارتختخوابی گرگان هنوز آغاز نشده و من الان چند سال است که همین مطلب را از همین جایگاه بیان می کنم ولی کسی ترتیب اثر نمی دهد.

خواهر علی بایزیدی نفر اول بخش برگزیده چهره های گرگان که چند سال است این جایگاه را به خود اختصاص داده است، گفت: علی بایزیدی در استان نیست و من به نیابت از وی پیامکی که همین الان به من داده را برایتان می خوانم. بایزیدی در این پیامک از اعضای جشنواره و هیئت داوران تشکر و جایزه خود را به استاد میرکاظمی تقدیم کرد.

وی افزود: من حرفی ندارم فقط امیدوارم که شهردار گرگان نامه ای که من برایش نوشتم را با دقت بخواند.

در پایان این مراسم ابراهیم جرجانی از اعضای شورای شهر گرگان از مسئولان جشنواره خواست تا تمامی آثار را مکتوب به شورا بدهند تا شورای شهر از آن استفاده کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول