وقتی برای فیس‌بوک ندارم و روی کارم متمرکز شده‌ام

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه چهارشنبه 27 شهریور با حضور در برنامه شب آفتابی که از شبکه تهران برگزار شد، در مواجهه با این سوال که ظاهرا قرار است طی 100 روز آینده سرعت اینترنت را دو برابر کنید، عنوان کرد: امیدوارم تا سال آینده پهنای باند را دو برابر کنیم اما با توجه به اینکه در همین مدت زمان کوتاه توانستیم افزایشی حدود 12 گیگابیت بر ثانیه در پهنای باند داشته باشیم، امیدوارم تا 100 روز آینده، این افزایش از 10-12 به 35 گیگابیت بر ثانیه برسد.

واعظی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که اینترنت پرسرعت را به منازل ببریم و در این راستا برنامه‌های مدونی برای دو سال آینده داریم تا زیرساخت‌های آن فراهم شود و در نهایت بتوانیم پهنای باند دو مگابیت بر ثانیه را به مشترکان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مقدار زیادی گردش اطلاعات را در داخل کشور داشته باشیم، سیستمی با عنوان شبکه ملی اطلاعات را در داخل طراحی می‌کنیم که بر مبنای آن بسیاری از سرورهای این شبکه در داخل کشور است امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا در این شبکه محقق می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: ما به مردم دو سرویس ارائه نمی‌دهیم. یک سرویس به منازل و اماکن مختلف می‌بریم و وقتی کاربران به آن وصل می‌شوند با سرعت بالایی اطلاعات را به دست می‌آورند؛ حال اگر اطلاعاتی در شبکه ملی اطلاعات موجود نباشد به اینترنت بین‌الملل منتقل می‌شوند.

عکس‌های خوبی در فیس‌بوک به نام من استفاده شد

او همچنین در ادامه گفت‌وگو به شبکه اجتماعی فیس‌بوک هم رسید و با تأکید بر اینکه من اصلا در فیس بوک عضو نسیتم، خاطر نشان کرد: متأسفانه هفته گذشته با نام من صفحه‌ای درست شد که اتفاقا از عکس‌ها و مطالب خوبی استفاده کرده بود اما حقیقتا آن صفحه برای من نبود و ظرف 24 ساعت هم فعال بود.

او با بیان اینکه فرصت رسیدگی به شبکه‌های این‌چنینی را ندارم، گفت: تمایز من با بقیه این است که تمام وقت خود را بر روی کار گذاشته‌ام. به عنوان مثال زمانی بود که اگر تمام اخبار بین‌الملل و موضوعات سایسی داخلی را به صورت روزانه جویا نمی‌شدم، شبم صبح نمی‌شد اما گرفتاری کاری در حال حاضر مدت زمان مطالعه این رویدادها را بسیار کاهش داده است چه برسد به اینکه بخواهم در فیس‌بوک هم عضو باشم.

وزیر ارتباطات در گوشه‌ای دیگر از اظهار نظرات‌اش پیرامون فناوری اطلاعات و ارتباطات، به سند چشم‌انداز توسعه نیز اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: برنامه چشم‌انداز بهای بالایی به این حوزه داده است و برنامه توسعه نیز تکالیف بسیاری برای این وزارتخانه در نظر گرفته که در سالیان و دوره گذشته به دلیل موضوعاتی چون تغییر 3 وزیر ظرف 4 سال عملا نتوانسته برخی از این برنامه‌ها را پیاده‌سازی کند و بر این اساس جایگاه اصلی خود را از دست داده است که امیدوارم در این دولت، این وزارتخانه جایگاه خود را بیابد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول