مجازات استفاده از فیلترشکن «3 ماه تا 2 سال حبس» است+نظر کارشناسی

به گزارش «وبلاگ نیوز»، روح‌الله مومن‌نسب، در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که آیا با توجه به اینکه VPN قانونی در کشور برای ورود به سایت های فیلتر شده وجود ندارد آیا ورود به این سایت ها قانونی است؟ گفت: این مسئله آنقدر که پیچیده نشانش می دهند، پیچیده نیست! هر عملی که در فضای واقعی جرم است، در فضای مجازی هم جرم است و از این حیث هیچ تفاوت و تمایزی میان فضای واقعی و مجازی وجود ندارد.

کارشناس جرایم یارانه‌ای در پایان افزود: بر اساس ماده 543 قانون مجازات اسلامی،«هر گاه محلی یا چیزی بر حسب امر مقامات صالح‌ رسمی مهر یا پلمب شده باشد و کسی عالماً و عامداً آن‌ها را بشکند یا محو نماید یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن ‌پلمب تلقی شود، مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم‌ خواهد شد.» در نتیجه از آنجا که پایگاه های فیلتر شده را می توان «محلی» دانست که «بر حسب امر مقامات صالح‌ رسمی مهر یا پلمب» شده اند، هر کس که «عالماً و عامداً» فیلتر سایت مورد نظر را بشکند، مرتکب جرم شده است.

ادعایی که از لحاظ حقوقی صحت ندارد

محمد قاسمی، کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با «وبلاگ نیوز» وجود چنین اطلاقی را از لحاظ حقوقی باطل دانست و گفت: اطلاق مکان پلمب شده به یک سایت فیلتر شده از لحاظ حقوقی صحیح نیست.

قاسمی افزود: ماده 543 قانون مجازات اسلامی به هیچ‌وجه در مصداق مسدود شدن یک سایت اینترنتی جاری نمی‌شود و نظر ارائه شده از لحاظ حقوقی و قانونی وجاهت ندارد.

قاسمی از افرادی که خود را به عنوان کارشناس معرفی می‌کنند خواست تا درباره اظهارات منتشر شده دقت بیش‌تری کنند. چرا که این اظهارات در افکار عمومی تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/.

One comment

  • فاروق

    سلام
    خودم رو به ایشون معرفی میکنم جهت دستگیری
    بنده از ساکس استفاده میکنم
    فقط اگر میشه منم ببرید جایی که ابطحی بود. اخه نت داشته باشه. بدون نت زندان حال نمیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول