انجمن سراسری نخبگان وبلاگ‌نویسی دینی در قم تشکیل می‌شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حمید کریم‌خانی در نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان قم اظهار کرد: این انجمن برای همفکری و هماهنگی بین وبلاگ‌نویسان دینی در سراسر کشور به منظور هم‌افزایی بیشتر برای انتشار مباحث ارزشی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این انجمن از وبلاگ‌نویسانی که سال‌هاست در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کنند، دعوت می‌شود تا انسجام بیشتری در انتشار محتوای ارزشی ایجاد شود.

به گفته کریم‌خانی، برنامه‌ریزی و نحوه عضویت در این انجمن در آینده‌ای نزدیک بر روی سایت تبیان قم قرار می‌گیرد.

وی از شرکت هزار و 50 وبلاگ‌نویس در جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان قم خبر داد و اظهار کرد: استقبالی که از این جشنواره شد و جریانی که برای درج محتواهای دینی شکل گرفت به خوبی نشان داد که این جشنواره در رسیدن به اهدافش موفق بوده است.

دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان در عین حال با بیان اینکه برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در سطح ملی عاری از نقص نیست، تصریح کرد: انتقادات سازنده و پیشنهادات مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره را برای بالابردن کیفیت جشنواره‌های آینده استفاده خواهیم کرد.

وی استفاده برخی وبلاگ‌نویسان از محتواهای موجود در سایت تبیان قم را ظرفیت مناسبی برای این سایت فرهنگی – دینی دانست و تاکید کرد: بیش از یک سال است که این سایت رونمایی شده و محتوای خوب ارزشی بر روی خروجی آن قرار گرفته است.

کریم‌خانی گفت: اگر جشنواره دوم تبیان قم را امسال برگزار کنیم و بتوانیم تعداد بیشتری از فعالان این حوزه را مورد حمایت قرار دهیم و جریانی را در این فضا برای نشر و گسترش مفاهیم دینی ایجاد کنیم، در رسیدن به اهدافمان موفق خواهیم بود.

هر وبلاگ در حقیقت یک مجله است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم، فضای مجازی را ظرفیت مناسبی برای نشر مبانی عظیم معرفتی، معنوی و اخلاقی دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، محدودیت‌های زیادی برای انتشار اطلاعات وجود داشت اما اکنون با وجود اینترنت و امکانات اطلاع رسانی که با سرعت هر چه تمام‌تر رو به پیشرفت است تمام موانع و مرزها برداشته شد.

وی ورود حجم عظیمی از مسائل غیرارزشی در فضای مجازی را از آسیب‌ها و موانع فعالیت در این عرصه ذکر کرد و افزود: دشمنان دین و اخلاق و معنویت از همین ابزار و فضا استفاده می‌کنند و آنقدر فضای مجازی را با مسائل غیراخلاقی پر کرده‌اند که انسان تصور می‌کند جایی برای طرح مسائل اخلاقی نیست.

حجت‌الاسلام اسکندری به مشکلات و موانع فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فضای مجازی و اینترنت فضای مناسبی برای ترویج ارزش‌های الهی و انسانی است، اما مشکلاتی در این عرصه وجود دارد که حجم وسیع مسائل غیرارزشی یکی از آنهاست.

وی اولویت‌بندی نشدن مطالب بر اساس نیازهای مخاطبان و نبود قالب‌های جذاب را از موانع محتواهای ارزشی ذکر کرد و یادآور شد: محتوای زیادی در فضای مجازی عرضه می‌شود اما به دلیل نیازسنجی نشدن محتواها، ممکن است بسیاری از این مطالب ارزشی مورد نیاز مومنان نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: هر وبلاگ در حقیقت یک مجله است که بلاگرها، افکار و سلایق خود را عرضه می‌کنند اما اینکه این مطالب چقدر دسته‌بندی و اولویت‌بندی و در قالب‌های جذاب عرضه شده، مهم است.

حجت‌الاسلام اسکندری اظهار کرد: باید ادبیات جهان را خوب بدانیم تا بر اساس همان ادبیات مطالب خودمان را تهیه و تدوین کنیم.

وی استفاده از قالب‌های جذاب در تدوین محتوای ارزشی را در جذب مخاطب تاثیرگذار دانست و افزود: حجم‌زدگی موجب شده نتوانیم نیازهای واقعی مخاطبان را مورد توجه قرار دهیم و کمیت‌گرایی ما را از کیفیت مطالب باز می‌دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن قدردانی از شرکت وبلاگ نویسان در این جشنواره، به آنها توصیه کرد که در تهیه محتوای ارزشی با افرادی که در آن زمینه تخصص دارند مشورت کنند تا بر غنای محتوا بیفزایند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول