جشنواره‌های وبلاگ‌نویسی؛ انگیزه‌ای برای جوانان علاقه‌مند به دفاع مقدس

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایکنا، علی اصغر جعفری، رئیس بسیج رسانه ملی و مشاور رئیس سازمان صدا و سیما، با اشاره به قابلیت های فضای مجازی در نشر فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس توسط جوانان توانمند کشور گفت: فضای مجازی نقش بسیار مهمی در ظرفیت سازی های اجتماعی، تغییرات اجتماعی و تحولات اجتماعی و فرهنگی به عهده دارد؛ به نوعی جزئی از قدرت نرم محسوب می شود. قدرتی که می توان از آن در جهت اشعاعه ارزش های دفاع مقدس استفاده کرد.

رئیس بسیج رسانه ملی با بیان اینکه فضای مجازی بهترین بستر برای ترویج دفاع مقدس در جهت آشنا ساختن جوانان با ارزش های آن است گفت: خوشبختانه امروز جوانان ما در عرصه مجازی فعالیت های خوبی را داشته اند و ظرفیت های خوبی را در این فضا ایجاد کرده اند و توانسته اند نو آوری های خوبی را هم در این زمینه از خود بروز دهند.

جعفری تصریح کرد: نسل قبل در حوزه جنگ سخت وظیفه خودشان را انجام داده اند امروز جوانان ما که توانایی این فعالیت ها را دارند با خوش فکری و با روحیه مستعد و توانمندی که دارند می توانند پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را منتقل کنند. با وجود این فعالیت ها است که می توان برای ترویج و اشاعه ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در فضای مجازی از جوانان کشور حمایت و استفاده کرد.

کم کاری هایی که در فضای مجازی انجام شده یک غفلت است

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به کم کاری ها و غفلتی که در بحث ترویج و حمایت ارزش های دفاع مقدس در فضای مجازی شده است گفت: کم کاری هایی که در فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس انجام شده قطعا یک غفلت است. بعضی اوقات انسان غفلت می کند؛ یک پدر گاهی اوقات فراموش می کند که باید به فرزندش هم محبت کند و خیال می کند همین که کنار او باشد محبت کرده است!

رئیس بسیج رسانه ملی افزود: احساس می کنم به علت اینکه ما در نعمت این همه افتخارات غرق هستیم، خیال می کنیم که همه همین احساس را دارند. اما باید گفت که اینطور نیست . واقعا لازم است که مداوم این ارزش ها و این افتخار آفرینی ها تبلیغ و تبیین شود و از طریق فضاهای مختلف مانند فضای مجازی ترویج شود.

جعفری با اشاره به بازگو کردن ارزش های دفاع مقدس و کم کاری برای این ارزش ها در فضای مجازی هم گفت: لازم است ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بازگو شود و این بازگویی ها به زبان های مختلف به ویژه زبان هنر می تواند در فضای مجازی منتشر شود. متأسفانه مسئولان ذی ربط حوزه دفاع مقدس و فضای مجازی کم کاری کرده اند. خود ما هم کم کاری کرده ایم. باید ظرفیت های اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در کشور فراهم شود.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: جوان های ما به ارزش های دفاع مقدس علاقه مند هستند اما برای اشاعه این ارزش ها نیاز به حمایت دارند. حمایتی که برای درک آنها و شناساندن آنها لازم است باشد تا انگیزه ای را برای فعالیت در این امر به وجود آورد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه ها و جشنواره های اینترنتی می تواند انگیزه خوبی برای فعالیت باشد گفت: با برگزاری جشنواره ها، مسابقات اینترنتی و مجازی می توان به این هدف رسید؛ می توان از طریق فضای مجازی و کاربردهای آن فرهنگ ها و ارزش های دفاع مقدس را ترویج داد چرا که این کارها باعث به وجود آمدن انگیزه برای تحقیق و پیگیری بین جوان ها ی کشور خواهد شد.

رئیس بسیج رسانه ملی در ادامه بیان کرد: باید اینگونه فعالیت ها را در فضای مجازی طراحی کرد چرا که در کنار تمام این فعالیت ها، نیروی انسانی فراوان، خوش فکر داریم اما باید برای آنها میدان کار، بازی، فعالیت و انگیزه فراهم کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول