تشکیل واحد ویژه سایبری در ارتش انگلیس

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر خبرگزاری فرانسه نوشت: وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد که در حال راه اندازی واحد تخصصی ویژه ای برای مقابله با حملات سایبری است.

در همین رابطه استخدام نفرات متخصص در رابطه با فعالیت های سایبری در دستور کار وزارت دفاع انگلیس قرار گرفته است.

بر همین اساس قرار است صدها متخصص رایانه برای کمک در امر حفظ امنیت سایبر انگلیس استخدام و مشغول به کار شوند. این نفرات جدید در کنار سایر نیروهای ارتش انگلیس واحدی به نام «واحد مشترک ذخیره سایبری» را تشکیل می دهند که وظیفه آنها حفاظت از شبکه های رایانه های اصلی و محفوظ نگاه داشتن اطلاعات است.

در همین رابطه حزب محافظه کار انگلیس (یکی از احزاب حاکم) اعلام کرد : این قابلیت جدید به ما این امکان را می دهد که از وقوع حملات در فضای سایبر علیه انگلیس جلوگیری کرده و حملاتی را نیز در این راستا به عنوان بخشی از وظایف کلی خود انجام بدهیم.

«فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس نیز امروز یکشنبه اعلام کرد : در پاسخ به افزایش تهدیدهای سایبری، ما در حال توسعه یک قابلیت سایبری هستیم که این قابلیت شامل توانایی حمله نیز می شود. این قابلیت و توانایی برای دستیابی به اهداف نظامی انگلیس به وجود می آید.

هاموند در مورد بودجه این واحد ویژه نیز گفت : بودجه دفاعی (نظامی) انگلیس در بخش هایی با قابلیت های بالا مانند فعالیت های سایبری و اطلاعاتی و همچنین عملیات های جاسوسی هزینه می شود. این اقدامات برای اطمنیان از اینکه ما امنیت کشور را تامین می کنیم انجام می شوند.

این خبر در حالی منتشر می شود که بر اساس اسناد افشا شده از سوی «ادوارد اسنودن» مامور سابق سازمان سیا، انگلیس همکاری گسترده ای با آمریکا در جاسوسی سایبری از سایر کشورهای جهان دارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول