تهدید اصلی تروریسم سایبری «تولید محتوای تروریستی» است

به گزارش «وبلاگ نیوز»، «علیرضا اهداری» نویسنده کتاب «سایبرتروریسم در هفت‌گام» در گفت‌وگو با فارس درباره کتاب خود گفت: امروز خطر سایبر ترورسیم بر عکس آنکه همه فکر می‌کنند هک کردن نیست و می‌توانید به آمار هک تروریست‌ها نگاه کنید، امروز خطر سایبرتروریسم تولید محتواست که این تولید محتوا سبب می‌شود این افراد بتوانند همفکران و اعضای جدیدی جذب کنند.

این کارشناس افزود: هر چند خرابکاری و هک نیز می‌تواند جزو فعالیت سایبرتروریسم باشد، اما تهدید و اقدام اصلی سایبرتروریسم تولید محتوای تروریستی است و از نظر من، این خطر بیشتر است، چرا که با این کار می‌توانند همفکران جدید پیدا کرده و بر تعداد خود بیافزایند.

اهداری مزیت این کتاب را «تألیفی» بودن آن می‌داند و می‌گوید: این کتاب در حوزه‌های پلیسی و قضایی پیشنهادهایی را ارائه کرده است. چون این سازمان‌ها همگی در مقابله با سایبر تروریسم موثر هستند مثلا کسی که قانون می‌گذارد بین یک جرم رایانه‌ای عمومی و یک جرم رایانه‌ای به راحتی نمی‌تواند تمایز قایل شود.

اهداری بر تأسیس رشته دانشگاهی در این زمینه تأکید می‌کند و می‌گوید: این رشته بایستی در دانشگاه‌های ما ایجاد شود و هرچه سریعتر این اتفاق بیافتد بهتر است تا کشور  از این حالت  شلختگی در حوزه  سایبر خارج شود.

این کتاب دارای هفت فصل است که در فصل نخست یا همان گام نخست به تاثیر عصر اطلاعات بر امنیت ملی پرداخته تا از این راه روش‌هایی که سایبر تروریسم امنیت ملی را تهدید می‌کند مد نظر قرار بگیرد. در گام دوم چیستی سایبر تروریسم و در حقیقت تعاریف را در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در گام سوم به چرایی شکل‌گیری سایبر تروریسم پرداخته و در حقیقت دلیل استفاده تروریست‌ها از فضای سایبر را شرح می‌دهد. در گام چهارم به مصداق‌های سایبر تروریسم از جمله فعالیت گروه تروریستی القاعده در فضای سایبر می‌پردازد. در گام پنجم این کتاب روش مبارزه با تروریسم را مد نظر قرار می‌دهد ضمن اینکه روش‌های مبارزه و پیشنهادهایی برای سازمان‌های پلیسی، سازمان‌های قانونی نظیر مجلس و قضایی و قوه مقننه ارائه کرده است و در گام ششم به سئوالات رایج در این حوزه پاسخ و در گام هفتم به نتیجه‌گیری از مطالب طرح شده در کتاب می‌پردازد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول