توسعه همکاری‌ها میان پلیس فتا و پلیس الجزایر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پلیس فتا، سردار «کمال هادیانفر» رییس پلیس فتا ناجا در دیدار با رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر با اشاره به اینکه دامنه جرایم سایبری محدود به یک کشور نیست و بحران امنیتی ناشی از این جرایم بر کشورهای زیادی تاثیر می‌گذاردد، تصریح کرد: بدون انجام همکاری‌های بین‌المللی نمی‌توان با جرایم سایبری مقابله نمود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به موفقیت‌های این پلیس، گفت: نرخ کشف جرم در پلیس ایران در بین پلیس سایبری کشورهای جهان یک اقدام کم سابقه است، به گونه‌ای که 80 درصد از نیروی انسانی موجود این پلیس از افراد متخصص سایبر و مهندس کامپیوتر هستند.

سردار هادیانفر در خصوص اهمیت جرایم سایبری در کل کشورهای جهان بیان داشت: پیشرفت بعضی از انواع جرایم سایبری و پیچیدگی تکنولوژی تشخیص و مهار آن‌ها تا بدانجا بوده است که شاید بتوان گفت، امروزه امنیت روانی، فیزیکی و سایبری بسیاری از مردم جهان ممکن است با یک کلیک نابجا به خطر بیافتد.

این مقام مسوول با اشاره به کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی صورت گرفته در حوزه امنیت سایبر پلیس ملی الجزایر بیان داشت: اگر پلیس ملی الجزایر برای تامین امنیت فضای سایبری کشورش چاره اندیشی نکند فضای سایبری الجزایر به «بهشت مجرمانه سایبری» تبدیل خواهد شد، بنابراین این پلیس باید با اقدامات سریع زمینه ارتکاب جرم را از مجرمان در فضای سایبری الجزایر بگیرد.

رییس پلیس فتا ناجا در این دیدار پیشنهاد سرهنگ «عبدالقادر مصطفاوی» رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر مبنی بر توسعه همکاری پلیس سایبری ایران با این پلیس در خصوص تبادل اطلاعات، پی‌جویی‌ها و کشف جرایم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط نیروهای متخصص پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران در الجزایر را پذیرفت .

در پایان این دیدار لوح و تندیس پلیس سایبری ایران توسط رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به رییس بخش جرایم سایبری پلیس ملی الجزایر اهدا شد .

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول