اینفوگرافیک/3هزار و 569 تودهنی به «بنیامین نتانیاهو»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، شبکه‌های اجتماعی در هفته‌ای که گذشت شاهد موج جدید از طرف کاربران ایرانی بود؛ این موج که به کمپین جین معروف شد در پاسخ به مصاحبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شبکه بی‌بی‌سی فارسی بود که در آن مصاحبه اعلام کرد: «من فکر می‌کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می‌پوشیدند، به موسیقی غربی گوش می‌دادند و انتخاباتی آزاد می‌داشتند.»

کاربران ایرانی در واکنش به مصاحبه نتانیاهو با راه انداختن کمپینی در شبکه های اجتماعی مخالفت صریح خود را با اظهارات این مقام رژیم صهیونیستی اعلام کردند به نحوی که این موضوع در کمتر از 4 روز به تیتر اول خبرگزاری های خارجی مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست تبدیل شد.

براین اساس موتور تحلیلگر آنلاین در بررسی واکنش فعالین فارسی زبان در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا شبکه اجتماعی توییتر فارسی که در جواب به سخنان نتانیاهو مطالبی را به اشتراک‌ گذاشتند اعلام کرده که اغلب این مطالب با هشتگ‌هایی از قبیل #jeans #iranjeans #netanyahu #western_music #جین #نتانیاهو،همراه بودند.

آمارها نشان می دهد که از روز ابتدایی این جریان یعنی چهاردهم مهرماه 1392 تا هفدهم مهرماه بالغ بر 3569 توئیت در شبکه اجتماعی توییتر یا توجه به این هشتگ‌ها منتشر شده است.

همچنین تعداد کل روتوییت‌هایی که هشتگ‌های -hashtag – ذکر شده در آنها وجود دارد 19 هزار و 418 توئیت و تعداد کل favoritهایی که توییت‌های شامل هشتگ‌های ذکر شده گرفته‌اند 5672 اعلام شده است.

در این بررسی مشخص شده که یکهزار و 253 توییت‌که شامل URL هستند در این هشتگ‌ها وجود دارد.

تعداد توییت‌های که شامل تصویر هستند و از هشتگ‌های ذکر شده استفاده کرده‌اند نیز 111 بوده و تعداد توییت‌هایی که در آنها اکانت رسمی نتانیاهو در توییتر مورد خطاب (mention) قرار گرفته 589 مورد عنوان شده است.

اینفوگرافیک کمپین جین‌پوشان

برای مشاهده اینفوگرافیک در اندازه اصلی روی عکس کلیک کنید.

جنبش مخالفت ایرانیها به اظهارات نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که مقوله آزادی در ایران را زیر سوال برده است در شبکه‌های اجتماعی دیگری به مانند فیس‌بوک و اینستاگرام نیز در جریان است به نحوی که براساس بررسی های سایت تحلیلگر آنلاین کاربران این شبکه‌ها با قرار دادن عکس‌هایی از شلوار جین‌های خود با اعلام نظر‌های بنیامین نتانیاهو مخالفت کرده‌اند.

کمپِین «ما جین می‌پوشیم» نه تنها در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی با اقبال عمومی مواجه شد بلکه خبرگزاری‌های خارجی مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز تیتر اول خود را به پوشش خبری این رویداد اختصاص دادند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول