«عضویت در فیس‌بوک جرم شناخته نمی‌شود»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با روزنامه ایران گفت: که در قانون، عضویت در فیس‌بوک جرم شناخته نمی شود.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی- در این باره به خبرنگار ایران می‌گوید: درباره فیس‌بوک هیچ قانونی نداریم و در هیچ جای قانون هم نیامده که عضویت در فیس بوک جرم است. حال آن که کمیته تشخیص مصادیق مجرمانه که دادستان کل کشور رئیس این کارگروه بوده و وزرای اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و نمایندگانی از صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و 2 تن از نمایندگان مجلس از اعضای آن هستند، وظیفه دارند با تعریف تک تک مصادیق مجرمانه مربوط به جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی درباره موضوع فیس‌بوک نظر دهند.

نماینده مردم مراغه در مجلس می‌افزاید: براساس اصل 36 قانون اساسی، هرگونه فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم تلقی می‌شود حال اگر در محیط فیس بوک این مصادیق مجرمانه تهدیدی برای امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و ارائه فساد و فحشا باشد، باید با آن برخورد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول