حضور عمومی نوجوانان در فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پارسینه، وال استریت ژورنال گزارش داد: فیس بوک بدون توجه به پیامدهای تربیتی و اجتماعی حضور گسترده تر نوجوانان در این شبکه اجتماعی و احتمال سوءاستفاده های گسترده به کاربران 13 تا 17 ساله امکان داده تا پست های خود را به راحتی به طور عمومی منتشر کنند. پیش از این به علت نگرانی از سوءاستفاده‌های احتمالی افراد کم سن و سال تنها می توانستند پست‌های خود را  برای مشاهده دوستان خود و دوستان دوستانشان منتشر کنند.

به نظر می رسد این اقدام از سوی فیس بوک در رقابت با توییتر صورت گرفته باشد که به کاربران 13 تا 17 ساله اش اجازه به اشتراک گذاری عمومی مطالب مختلف را می دهد. توییتر بر خلاف فیس بوک به کاربرانش اجازه می‌دهد تا پست های خود را به طور ناشناس یا با اسامی مستعار ارسال کنند، امری که می‌تواند موجب سوءاستفاده شود.

مدافعان حفظ حریم شخصی می گویند دسترسی 1.2 میلیارد کاربر فیس بوک به این اطلاعات خصوصی با توجه به سن کم و بی اطلاعی نوجوانان از خطرات موجود در فضای مجازی می تواند مشکلات جدی به همراه آورد. این افراد معتقدند چنین رویه ای نوجوانان را در برابر خطرات جدی قرار می دهد و فیس بوک باید در این سیاست خود تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول