کشورهاي جهان به مقابله با جاسوسي آمريکا در اينترنت روي آورده اند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد: بر اساس اسنادی که هفته گذشته در نشریه واشنگتن پست منتشر شد، آژانس امنیت ملی آمریکا، به نشانی الکترونیکی میلیون ها کاربر اینترنت دسترسی دارد.

در پی افشاگریهای متعدد درباره برنامه های جاسوسی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، کشورهای مختلف ابتکارات متعددی به کار گرفته اند تا از این نظارتها مصون بمانند.

در آلمان چندین اوپراتور به تازگی ابزاری برای ایجاد امنیت در ایمیلهای مشتریان ایجاد کرده اند. از این پس ایمیلها به صورت کدگذاری شده ارسال خواهند شد و فقط در آلمان نسخه هایی از آنها نگهداری خواهند شد تا احتمال رصد کردن آنها در خارج از کشور کاهش یابد.

دیلما روسف رئیس جمهور برزیل که خود هدف جاسوسی آمریکاییها قرارگرفته است تصمیم گرفت جنگی تمام عیار را با جاسوسی سایبری آغاز کند. وی در شبکه توئیتر اعلام کرد در نظر دارد امنیت ارتباطهای تلفنی اعضای دولت خود را تقویت کند. این خبر درحالی اعلام شده است که روسف قرار است سال آینده میزبان کنفرانسی درباره مدیریت اینترنت باشد. افشاگریها درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از کاربران اینترنت، بر سلطه آمریکا بر زیرساختهای اینترنت تاکید می کند. سازمان ایکان (ICANN) که مسئول اعطای اسامی دامنه های اینترنتی است همانند برخی دیگر از سازمانهای آمریکایی خواستار جهانی شدن فعالیت خود شده اند و مایلند کنترل صلاحیت خود را تحت مدیریت سازمان ملل قرار دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول