پلیس «مغز افزاری» و باهوش

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس فتا كشور با حضور در مراسم تقدیر از كاركنان ساعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از پلیس فتا به عنوان پلیسی مغز افزاری ، با هوش و مهندس پرور یاد كرد و گفت: با وجود پلیسی هوشمند در فضای تولید و تبادل اطلاعات و وقوع جرایم تكامل یافته كه در آن متهمان روش سنتی و جدید را در ارتكاب جرم خود با هم به كار می‌برند، خوشبختانه باز هم با تخصصی و حرفه‌ای عمل كردن این پلیس شاهد كشف درصد بالایی از جرایم سایبری در سال جاری و تنگ شدن عرصه ارتكاب جرم بر مجرمان هستیم .

وی ضمن تشریح اهداف و ماموریت‌های پلیس فتا ناجا به شخصیت سازی پرسنل اشاره كرد و بر دانش محور بودن و تخصصی عمل كردن، یادگیری مستمر، گروهی عمل كردن، تربیت عزت نفس و رعایت مسایل حفاظتی و مراقبتی كاركنان این پلیس تاكید كرد.

سرداركمال هادیانفر ادامه داد : پلیس فتا با توجه به نوپا بودن؛ علی رغم وجود فشارها و تهدیدات بسرعت در مسیر افزایش مطلوب پیشرفت خود در دستیابی به دانش و فناوری‌های نوین، گام های بلندی برداشته و در حال حاضر با اهتمام اندیشمندان شاغل در این پلیس؛ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات توانسته است در بلوغ سازمانی برای رسیدن به تكامل موفقیت‌های داخلی و بین المللی را كسب كند.

این مقام ارشد انتظامی هدف پلیس فتا را تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات كشور عنوان كرد و در ادامه، به چند مأموریت عمده این پلیس شامل تشخیص و پیشگیری از جرایم حوزه سایبر در كشور كه بر اساس پیشگیری اجتماعی و وضعی می باشد اشاره كرد و گفت: در این رابطه پلیس فتا با اقدامات اجتماعی، اطلاع رسانی، آموزش و برگزاری نمایشگاه‌ها با ایجاد پلیسی جامعه محور پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم را بوجود آورده است.

وی در ادامه پیشگیری وضعی را دشوار كردن نحوه ارتكاب جرم و كاهش جاذبه‌های آماج ذكر كرد و افزود: پلیس فتا در این راستا توانسته حفره‌های سازمان‌های دولتی و .. را تشخیص داده و اطلاع رسانی كند.

سردار هادیانفر در ادامه ضمن برشمردن كشف جرایم خرد، ملی و سازمان یافته به عنوان یكی دیگر از مأموریت های پلیس فتا، اظهار داشت: در هفته ناجا 56 پلیس فتا علاوه بر استان ها در شهرستان ها نیز راه اندازی شده و توسط مركز مبارزه با جرایم سازمان یافته تعدادی پرونده ملی در خصوضص جرایم سایبری مانند پانگه آ 4، 5 ، 6 و دستگیری هكرهای سایت وزارت نفت و …. مورد رسیدگی و كشف قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی واكنش و تشخیص حملات سایبری را از دیگر ماموریت های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات كشور برشمرد و بیان داشت : در این خصوص اقداماتی شامل كشف جرم آن‌لاین ، تشخیص حملات بدافزارها و واكنش در 24 ساعت اول و پی‌گیری پرونده توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد.

رییس پلیس فتا ناجا در ادامه سخنانش بهره وری پلیس فتا را بسیار مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: رسانه‌های جدید از جمله اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و …، ابزارهایی هستند که توسعه دانش، اطلاعات و ارتباطات را تسهیل می‌كنند و در این راستا چالش‌ها و تهدیداتی را نیز با خود به همراه دارند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول