هک ایمیل به کمک برچسب‌های فیس‌بوک

به گزارش«وبلاگ نيوز» و به نقل از مرکز ماهر، یك مرد معروف هنگ كنگی یک شركت امنیتی را استخدام كرد تا متوجه شود آیا هیچ كدام از زیردستانش می توانند به كلمات عبور وی دست یابند یا خیر؛ كارشناسان امنیتی مذكور توانستند به راحتی و با استفاده از فیس بوك نشان دهند كه كلمات عبور وی به راحتی قابل دسترسی است.

آنها با استفاده از جستجو در عكس های فیس بوك توانستند پروفایل همسر سابق این فرد را شناسایی كرده و با فریب وی از طریق ایمیل به رایانه وی دسترسی پیدا كنند.

این رایانه قبلاً توسط شخص معروف مورد استفاده قرار گرفته بود و در نتیجه عملیات هك كردن وی بسیار راحت تر از آن چیزی كه تصور می شد به انجام رسید.

نكته مهم در اینجا این است كه كارشناسان امنیتی از یك اسكریپت خودكار كه از جستجوی گراف استفاده می كند برای جستجو در تصاویر فیس بوك استفاده كردند.

با استفاده از این اسكریپت آنها توانستند به سرعت تصاویر افرادی را كه با فرد مذكور در یك عكس تگ خورده بودند، پیدا كرده و به پروفایل همسر سابق وی برسند.

این كارشناسان امنیتی توصیه می كنند بهتر است مردم از این به بعد در مورد تگ كردن عكس دوستان و آشنایان در تصاویر فیس بوك بیشتر احتیاط كنند.

انتهاي پيام/.

One comment

  • جالبتر اینکه من بدون هیچ نرم افزار و کد و … تونستم به راحتی به ایمیل یاهو ، جیمیل و وبلاگ شخصی یکی از اساتیدم دسترسی پیدا کنم و رمز همه رو عوض کنم .

    به دوستان توصیه می کنم حتما در قسمت امنیت شماره موبایل شون رو فعال کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول