مقام کاخ سفید به خاطر توییت های ناشناس اخراج شد

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از بولتن نیوز، برکنار شدن این شخص زمانی انجام شد که مشخص شد این مقام،  همان فردی است که صحبت های تلخی را در صفحۀ توییتر بسیار پر طرفداری نوشته است و این صفحه به خاطر توهین به چهره های  کاخ سفید و کاپیتول هیل کنگره معروف و پرطرفدار است.

جوفی جوزف، مدیر کارکنان منع گسترش سلاح های هسته ای در شورای امنیت ملی کاخ سفید بود، اما مدت بیش از دو سال، با دستکاری یک صفحۀ توئیتری  توانسته صدها تویئیت ناشناس و توهین آمیز را منتشر کند.

این مقام گفت که جوزف هفته گذشته پس از دستگیری از کار اخراج شده است.

این مقام کاخ سفید تایید کرده که جوزف دیگر در این بخش کار نمی کند، اما از اظهار نظردر مورد مسائل پرسنلی کاخ سفید خودداری کرد . گزارش این اخراج، اول بار توسط وب سایت دیلی بیست منتشر شد.

جوزف در توییتر شرح حال خود ، که اکنون از سایت های شبکه های اجتماعی حذف شده ، خود را یک «ناظر مشتاق سیاست خارجی و صحنه امنیت ملی « توصیف کرده که» بی محابا و بی پرده چیزهایی می گوید که افراد دیگر تنها به آنها فکر می کنند »

جوزف  با پیگیری گستردۀ صفحۀ توئیتری  @ NatSecWonk ، بطور ناشناس در مورد انگیزه های سیاسی و حرکات حرفه ای مقامات دولتی که با آنها کار می کرده از جمله بن رودز ، سخنگوی رئیس جمهور، باراک اوباما در مسائل مربوط به امنیت ملی صحبت و اظهار نظر می کرده است.

در ماه جاری، جوزف در این توییت نوشت که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق امریکا ، «اهداف سیاسی ناچیزی در خاور میانه داشت که هیچکدام از این اهداف محقق نشد.» او با دارل عیسی ، نمایندۀ جمهوریخواه هم عقیده  است، کسی که  هنوز هم کلینتون را به خاطر اقدامات دولت پس از حملۀ سال گذشته به پست دیپلماتیک آمریکا در بنغازی ، لیبی مقصر می داند.

او توییت کرده: « نگاه کنید، دارل عیسی یک الاغ به تمام معناست ، اما حتی او هم ماست مالی کردن هیلاری کلینتون و طفره رفتن وی از پاسخگویی در مورد حادثۀ بنغازی را فهمیده است.»

او همچنین به کاربرد توییتر توسط سامانتا پاور، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد نیز طعنه زده و اخیرا نوشته «آیا کسی می تواند سفیر پاور را خرفهم کند که بشار اسد به احتمال زیاد حرف های توئیتری او را دنبال نمی کند ؟»

جوزف به تماس های تلفنی و ایمیل هایی که برای وی ارسال شده تا در مورد این مطالب اظهار نظر کند پاسخی نداده ، اما به وب سایت پولیتیکو  گفته که از نوشتن این توئیت ها پشیمان و شرمسار است.

جوزف در ایمیلی خطاب به پولتیکو  نوشته: « آنچه که در ابتدا به عنوان یک حساب کاربری تقلیدی و تمسخره آمیز از فرهنگ حاکم بر واشنگتن آغاز شده بود ، رفته رفته و در طول زمان به منبع انتشار اظهارنظراتی نامناسب و پلید کشیده شد. من مسئولیت کامل این امر را بر عهده می گیرم و صمیمانه از تمام کسانی که مورد توهین واقع شده اند عذرخواهی می کنم. »

او همچنین از روزنامه نگاران، از جمله جاش روجین، خبرنگاردیلی بیست که خبر اخراج او را منتشر کرده بود عذرخواهی کرده است. او در اوایل این ماه گفته «این فقط یک حدس است ، اما من حس می کنم افراد زیادی هستند که دلشان می خواهد یک مشت محکم به دهان جوزف بزنند.»

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول