تأکید رئیس جمهوری بر بهره‌گیری از شبکه ملی اطلاعات

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی در این جلسه با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در سال 1390 برای تشکیل این شورا گفت: در این حکم به خوبی اهمیت این دانش برای دستیابی به توسعه و ایجاد دسترسی برای دانش‌پژوهان در راستای تولید علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و حتی در جهت تسهیل در زندگی عامی مردم به خوبی تبیین شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اقدام جدی در جهت تحقق محورهای مورد اشاره در حکم رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اقدام کنیم تا بتوانیم این فناوری را هر چه بهتر و بیشتر در اختیار مردم قرار دهیم.

روحانی با اشاره به نقش فناوری‌های ارتباطاتی در ایجاد فضایی جدید در زندگی مردم جهان خاطر نشان کرد: الزامات و حساسیت‌های موجود در این حوزه و بسیاری از اقتضائات زندگی امروز ملت‌ها ایجاب می‌کند تا با هماهنگی، تصمیم‌سازی و راهبری مناسب بتوانیم از فرصت‌های موجود استفاده بهینه را ببریم؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری کلیه دستگاه‌های مؤثر در این موضوع را در تصمیم‌سازی در قالب این شورا گرد هم آورده‌اند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه فناوری‌های اطلاعاتی فضایی جدید در زندگی مردم جهان ایجاد کرده است، گفت: فناوری اطلاعات باید به عنوان یک اصل مهم در توسعه کشور مطرح باشد.

روحانی همچنین با بیان اینکه مسئله ارتباطات و فناوری‌های آن امروزه نقش به سزایی در توسعه و رفاه اجتماعی کشورها و ملت ایفا می‌کند، اظهار داشت: باید در جهت ارائه آموزش‌های لازم در راستای استفاده هر چه بهتر مردم از فناوری‌های ارتباطاتی تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور ایجاد و بنیان‌گذاری شبکه ملی اطلاعات و بومی‌سازی این فناوری در کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در این راستا گام‌های بزرگی برداریم تا بتوانیم با بهره‌گیری از این شبکه ملی توانایی تعامل با شبکه جهانی و شرکت‌های بزرگ دنیا را در کشور ایجاد کنیم.

همچنین در این جلسه اعضای شورا در خصوص شبکه ملی اطلاعات به بررسی و تبادل نظر پرداختند و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی را مکلف به پیگیری و انجام مطالعات دقیق در این راستا کردند.

در این جلسه «محمدحسن انتظاری» با اکثریت آرا، به‌عنوان رئیس مرکز ملی فضای مجازی و دبیر شورای‌عالی فضای مجازی تعیین شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول