خودم را می‌کشتم پستی بگذارم که جلب توجه کند

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از دنیای اقتصاد، رندی زوکربرگ که قبلا به عنوان مدیر بخش توسعه بازار و سخنگوی فیس بوک در این شرکت فعالیت می کرد، حالا شرکت Zuckerberg Media را راه اندازی کرده و سردبیری وب سایتDot Complicated را که در زمینه سبک زندگی دیجیتالی است، بر عهده دارد. او اخیرا اولین کتاب نوشته خودش را با نام Dot وارد بازار کرده و در آن درباره خطر تلف کردن وقت کودکان در اینترنت صحبت کرده است.

در این کتاب مصور کودکان تشویق می شوند که کمتر در اینترنت حضور داشته و به فعالیت هایی بپردازند که در تبلت آنها پیدا نمی شود. در واقع Dot  نام شخصیت خیالی یک دختر بچه خردسال است که عاشق تکنولوژی بوده و روی دستگاه های دیجیتالی اش تعصب خاصی دارد. او به تدریج متوجه می شود که زندگی چیزی فراتر از صفحه نمایشگر و دنیای درون آن است.

در همین راستا با رندی زوکربرگ مصاحبه ای انجام شده است تا نظرش را درباره اینترنت و تاثیر اخلاقیات در آن بگوید.

شما جزو ٢٠ نفر اولی بودید که در فیس بوک استخدام شدید. با وجود اینکه خواهر مدیرعامل این شرکت محبوب بودید چرا استعفا دادید؟

من به مدت ۶ سال هفت روز هفته در شرکت مشغول به کار بودم. داشتن یک فرزند پسر اولین دلیل من برای ترک فیس بوک بود. به علاوه کم کم متوجه شدم که کارهای دیگر و مهم تری  به غیر از کار کردن در فیس بوک هم دارم.

سیلیکون ولی بیشتر یک محیط کاری مردانه است. آیا فکر می کنید زن بودن تاثیری بر این تصمیمتان داشته است؟

من جوان تر از آن بودم که این چیزهارا بفهمم. بالاخره تاثیرگذار بود اما متاسفانه به نظرم یک زن در دنیای تجارت هرگز نمی تواند به اندازه یک مرد عمل کند.

زمانی که در فیس بوک مشغول بودید، ویدئوهایی از شما منتشر شد که در آن در مناسبت های شرکت تان آواز می خوانید. نظرت در مورد این ویدئوها چیست؟

آن زمان این کار برایم حکم سرگرمی داشت. فکر می کردم که چقدر عالی است که در محل کار هم به کار مورد علاقه تان بپردازید و هم کار کنید. فیس بوک دنیای باز و مرتبطی داشت. من هم هیچ محدودیتی برای خودم قائل نشدم. اما باید می فهمیدم که همکارها و بقیه مردم گویا هیچ چیز را فراموش نمی کنند و همیشه موضوع های گذشته را به رخ طرف می کشند.

شما خودتان جزو آن دسته افرادی هستید که شوخی های شبکه های اجتماعی را باب کردید. اما در کتاب جدیدتان «زندگی بدون پیچیدگی» از اخلاقیات در اینترنت صحبت می کنید. آیا فکر می کنید شما شخص مناسبی برای نصیحت کردن دیگران هستید؟

اگر مردم با تجربیاتم ارتباط برقرار کنند و از اشتباهاتم درس بگیرند ، نتیجه می گیریم که من با انتشار آن کتاب کار سودمندی کردم.

شما متهم شدید زمانی که نگهبان یک کلاب به شما اجازه ورود نداد در مورد وی پست بسیار رکیکی در توییتر منتشر کردید. آیا این خبر صحت دارد؟

راستش را بخواهید من زمانی که در توییتر یا فیس بوک پستی می گذاشتم، حتی فکرش را نمی کردم که یک پست این چنین در دنیا  بچرخد. من آن زمان از قدرت پست هایم آگاه نبودم. فقط همین.

در کتابتان به اینکه چگونه اطلاعات شخصی تان به تبلیغات گره خورد اشاره ای نکردید.

ببینید من عقیده دارم که یک جامعه باید پویا باشد. زمانی که تکنولوژی caller ID به بازار ارائه شد، همه احساس می کردند که حریم شخصی شان در معرض خطر است، اما با گذشت زمان و در حال حاضر کسی نیست که این قابلیت را بد بداند.

اما اطلاعات این تکنولوژی فروخته نمی شد!

تمام این سرویس ها ضعف های خودشان را دارد. مردم خودشان می دانند که از آنها استفاده کنند یا خیر.

خواهرتان Ariella در حال حاضر در شرکت گوگل کار می کند. به نظرم شما او را برای جاسوسی به آنجا فرستادید. درست است؟

اوه، خواهرم در کارش خیلی جدی است. او حتی برای راحتیش در محل کار، نام خانوادگی اش را عوض کرده است و در یکی از پیشرفته ترین شرکت های تکنولوژیک کار می کند.

آیا شما هم خود را موفق می دانید؟

بله. من خیلی خوش شانس بودم که یکی از برادرانم راه زندگی من را به سمت سیلیکون ولی عوض کرد.

هرکسی از موردی در شبکه های اجتماعی بدش می آید. شما چطور؟

من از والدینی که به کودکان خود اجازه بازی نمی دهند و خودشان مرتب در مورد مراحل بازی هایشان پست می گذارند، نفرت دارم.

از چیزی در مورد فیس بوک عذاب وجدان دارید؟

من یک بازاریابم و گاهی اوقات نمی توانم مرز بین کار و زندگی شخصی خود را حفظ کنم و این تنها عذاب وجدان من است.

این همان چیزی است که بقیه مردم هم از آن می ترسند.

ممکن است، اما فیس بوک نکات مثبت زیادی دارد. من خودم را می کشتم تا پستی در فیس بوک بگذارم که توجه بقیه را جلب کند و از این کار لذت می بردم.

فکر کنم هیچ کس به اندازه شما در پست گذاری مهارت نداشته باشد.

احتمالا همین طور است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول