«دنیای اقتصاد» هم رفع فیلتر فیس‌بوک را بررسی کرد

به گزارش «وبلاگ نیوز»، ضمیمه آخر هفته روزنامه «دنیای اقتصاد» در 16 آبان به موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک و آسیب‌های آن برای کودکان پرداخت.

این ویژه‌نامه به دبیری «شهرام شریف»، دبیر گروه دیجیتال روزنامه دنیای اقتصاد و با سرمقاله او آغاز شده است و با گزارش این روزنامه‌نگار پیرامون تصمیمات دولت برای رفع فیلتر فیس‌بوک ادامه پیدا کرده است.

شهرام شریف در این گزارش با عنوان «با این فیس‌بوک چه باید کرد؟»، اظهار کرده است که مزایای فیس‌بوک از مضرات آن به مراتب بیش‌تر است.

«سونیتا سراب‌پور» نویسنده گزارش بعدی این ویژه‌نامه با عنوان «آیا حذف فیس‌بوک راه‌حل دقیقی بود؟» است که از دید برخی از کارشناسان همایش روز رسانه‌های اجتماعی، موضوع رفع فیلتر فیس‌بوک را بررسی کرده است و ادعا کرده است که 85 درصد کاربران اینترنت در ایران عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

گزارش بعدی این ویژه‌نامه به تجمیع نظرات مخالفان و موافقان رفع فیلتر فیس‌بوک اختصاص دارد. گزارشی که با عنوان «دولتی که از فیلترینگ فیس‌بوک گذشت» منتشر شده است.

«فیس‌بوک و دغدغه واقعی خانواده‌ها» به قلم «مریم عسگری» گزارش بعدی این ویژه‌نامه است که با تکیه بر نرم‌افزارهای فیلترکننده خانگی، به معرفی نرم‌افزار ارائه شده توسط شورای‌عالی اطلاع‌رسانی می‌پردازد و آن‌را راهکاری برای کاهش نگرانی خانواده‌ها پس از رفع فیلتر فیس‌بوک دانست.

«حانیه شریف» هم در گزارش بعدی با عنوان «آیا کشورهای دیگر هم اینترنت را فیلتر می‌کنند؟» به موضوع فیلترینگ در دنیا می‌پردازد و فیلترینگ در دیگر کشورها را تنها برای حفاظت از کودکان تعریف می‌کند.

در آخرین مطلب این ویژه‌نامه هم «لیلا رزاقی» در گفت‌وگو با «شیوا دولت‌آبادی»، روانشناس و مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان موضوع آسیب‌های اخلاقی کودکان برای حضور در فضای مجازی را بررسی کرده است.

یک مطلب متفرقه هم با موضوع «استفاده شبکه‌های اجتماعی در دنیا» در این ویژه‌نامه منتشر شده است.

گفتنی است پس از روی‌کار آمدن دولت یازدهم، برخی از کارشناسان بر این باورند که زمان رفع فیلتر شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» فرا رسیده است، اما برخی دیگر معتقدند که این شبکه اجتماعی آسیب‌های فراوانی از لحاظ اخلاقی و سیاسی برای ایرانیان به همراه دارد و آزاد گذاشتن آن در ایران به ارکان خانواده صدمه خواهد زد.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری در این موضوع دریافت کنید، بسته خبری «رفع فیلتر فیس‌بوک» را در وبلاگ نیوز دنبال کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول