دولت «قوه فائقه» کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است

به گزارش «وبلاگ نیوز»، جعفر محمدی، مدیر سایت «عصر ایران» با انتشار یادداشتی بیان کرد که نیمی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از اعضای دولت هستند و بر این اساس، دولت «قوه فائقه» در این کارگروه است و می‌تواند برای رفع فیلتر فیس‌بوک اقدام عملی انجام بدهد.

نویسنده این یادداشت بیان کرده است: انتظار می رود دولتی که رئیس آن یک حقوقدان است و بر آزادی‌های اجتماعی تأکید می‌کند، از مرحله نقد و سخن و شعار فراتر رود و به آنچه می‌گوید عمل کند و پاسخگوی وضع موجود در زمینه فیلترینگ باشد.

نماینده وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاداسلامی 6 عضوی هستند که «عصر ایران» معتقد است می‌توانند قفل فیس‌بوک را باز کنند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد همه وزرای مذکور در این زمینه هم‌نظر نباشند. محمود واعظی، وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: سیاست ما درباره صفحات نامناسب فیس‌بوک مانند صفحات نامناسب وب است و اگر زمانی مکانیزمی داشته باشیم که بتوانیم صفحات نامناسب را از صفحات بدون اشکال فیس‌بوک جدا کنیم کاملا با رفع فیلتر آن موافق هستیم.

اما علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظری متفاوت دارد و معتقد است فیس‌بوک نقطه مجرمانه‌ای ندارد و «کسانی هم که در آن هستند، ارتباطات سالم و درستی دارند».

4 عضو دیگر کارگروه هم تاکنون در این زمینه سکوت کرده‌اند. تا جایی که سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات قرار بود در همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی سخنرانی کند، اما حضور او به دلایل نامعلومی منتفی شد.

گفتنی است 7 عضو غیر دولتی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب کمیسیون قضائی و حقوقی و تأیید مجلس شورای اسلامی، ریاست کارگروه و نماینده دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول