بازگشت دوباره پرونده ستار بهشتی به دادگاه

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، «گیتی پورفاضل»  افزود: شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران، پرونده مرگ ستار بهشتی را روز شنبه هفته جاری مجددا به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری کارکنان دولت ارجاع داده است.

وکیل مدافع اولیاء دم ستار بهشتی اضافه کرد: فعلا پرونده روی میز قاضی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت قرار دارد و وی پرونده را مطالعه کرده و درباره اختلاف نظرهای موجود بین من و بازپرس تصمیم گیری می کند.

به گفته پور فاضل، طبق قرائن موجود در پرونده، مرگ ستار بهشتی قتل عمده بوده است اما بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران، مرگ وی را قتل شبه عمد می داند.

وکیل مدافع اولیا دم ستار بهشتی یادآور شد: اختلاف نظری نیز بین بازپرس و دادیار این پرونده درباره رضایتی که با عجله از خانواده ستار بهشتی اخذ شده است وجود دارد به طوری که دادستان این رضایت را قانونی می داند ولی بازپرس چنین نظری ندارد و قاضی باید در این باره تصمیم گیری کند.

پور فاضل اظهار داشت: قاضی اگر رسیدگی به اعتراضات، مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص دهد، با همین عنوان در دادگاه کیفری کارکنان دولت رسیدگی می شود اما اگر مرگ ستار بهشتی قتل عمد تشخیص داده شود، رسیدگی آن در صلاحیت دادگاه های کیفری استان خواهد بود.

قرار بود جلسه دادرسی پرونده مرگ ستار بهشتی پنجم آبان ماه امسال در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شود که با اعتراض وکیل اولیا دم مبنی بر قتل شبه عمد خواندن مرگ ستار بهشتی، پرونده به دادسرا بازگشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول