«وزیر ارشاد رفع فیلترینگ فیس بوک را از مجاری قانونی دنبال کند»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» دکتر محمدصادق کوشکی در گفتگو با جوان آنلاین با اشاره به اینکه فیلترینگ قانون مصوب مجلس نیست، اظهارداشت: ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مقامات کشور می توانیم بخواهیم که اگر آنها خواستار تغییراتی هستند آن تغییرات را از مجاری قانونی پیگیری کنند یعنی به جای آنکه خودشان قانون را دور بزنند اگر فکر می کنند قانون، قانون درستی نیست آن را از مجاری قانونی اصلاح کنند.

وی افزود: اگر ممنوعیتی در کشور وجود دارد و این ممنوعیت غیرقانونی است سعی کنند از طریق مجاری قانونی این ممنوعیت را حذف کنند. از سوی دیگر اگر ممنوعیت های ایجاد شده در کشور قانونی و رسمی است و دوستان مخالف هستند، آنها باز هم باید راه های قانونی را طی کنند.

این کارشناس فرهنگی عنوان کرد: نکته این است که اگر کسی یک ساز و کاری را غلط می داند و خودش شخصا می خواهد آن ساز و کار غلط را اصلاح کند منجر به بی نظمی و هرج و مرج می شود و کسانی که این کار را می کنند معلوم می شود که معنای حاکمیت و دولت را درک نکرده اند.

کوشکی با تاکید بر اینکه سخنان وزیر ارشاد یک حرکت کاملا ارتجاعی و رو به عقب است، بیان داشت: مدنیت، حاکمیت، التزام به قوانین و شهروندی ایجاب می کند که مردم به ویژه مسئولان به خصوص مسئولان ارشد اعتراضات شان به قوانین را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

به گفته وی، اگر شخص وزیر ارشاد احساس می کند فیلترینگ فیس بوک کار درستی نیست اشکالی ندارد، ایشان می تواند این مسئله را پیگیری کند، دلایل خود را اثبات و از مجاری قانونی فیلترینگ را رفع کند.

بنابر این گزارش، چندی پیش وزیر ارشاد در اظهار نظری جنجالی گفته بود: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی هم که در آن هستند، ارتباطات سالم و درستی دارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول