ضرورت ورود گنجینه های اسلامی به شبکه های اجتماعی داخلی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، وحید بختیاری، مدیر واحد مولتی مدیای مرکز نور، با اشاره به خطرات شبکه های اجتماعی خارجی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی خارجی به لحاظ فرهنگی، فاصله بسیاری با ما دارند، بنابراین کاربرانی که جذب چنین شبکه هایی می شوند، دچار مشکلاتی خواهند شد؛ چرا که ممکن است به تقلید از فرهنگ غربی ها بپردازند و همین امر سبب می شود که با فرهنگ کشور در تضاد باشند.

وی افزود: کاربرانی که جذب شبکه های خارجی می شوند، ممکن است مورد سوء استفاده جنسی، مالی، احساسی و اقتصادی واقع شوند. بسیاری از سوء استفاده گران با  ترفندهای مختلف وارد چنین شبکه هایی می شوند و کاربر را به نوعی فریب می دهند.

مدیر واحد مولتی مدیای مرکز نور با اشاره به دلایل کاهش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی داخلی تصریح کرد: بسیاری از کاربران داخلی بر این تصور هستند که کنترل می شوند و امنیتی ندارند. به همین دلیل جذب شبکه های اجتماعی خارجی می شوند و هر نوع مطلبی که دوست داشته باشند را در آن فضا به اشتراک می گذارند.

وی بیان کرد: اولین قدم در توسعه شبکه های اجتماعی داخلی این است که به کاربران امنیت خاطر دهیم که کنترل نمی شوند و این هراس را نداشته باشند که در معرض رصد هستند. اگر این اطمینان را به کاربر بدهیم که از نظر آزادی بیان مشکلی ندارند، قطعاً روز به روز بر تعداد کاربران شبکه های اجتماعی داخلی اضافه خواهد شد.

بختیاری اظهار کرد: متأسفانه ما تاکنون نتوانسته ایم این اطمینان خاطر را به مخاطب بدهیم تا هراسی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داخلی نداشته باشد. کاربران داخلی به محض آنکه وارد شبکه های اجتماعی می شوند، اولین مطلبی که به ذهن شان می رسد این است که شاید رصد شوند. به همین دلیل جذب شبکه های خارجی می شوند و مورد ضرر و زیان این شبکه ها قرار می گیرند.

وی یادآور شد: متأسفانه داخل کشورمان، بسترهای لازم را برای راه اندازی شبکه اجتماعی مناسب به لحاظ سرعت، داده، اطلاعات نداریم. به هر حال ما دارای عقایدی هستیم که این امر سبب می شود تا نتوانیم آزادی عمل همچون شبکه های اجتماعی خارجی داشته باشیم.
محدودیت ها سبب دوری کاربران به شبکه های اجتماعی داخلی می شود.

مدیر واحد مولتی مدیای مرکز نور تصریح کرد: برخی از محدودیت هایمان سبب می شود که کاربران داخلی جذب شبکه های اجتماعی خارجی شوند. این مسائل سبب می شود که نتوانیم شبکه اجتماعی وسیعی راه اندازی کنیم که همه اقشار جامعه جذب آن شوند. جذب همه اقشار جامعه به شبکه اجتماعی کار سختی است.

وی افزود: ما دارای گنجینه های گوهرباری همچون قرآن، نهج البلاغه، اهل بیت(ع) هستیم که اگر بتوانیم شبکه اجتماعی را طراحی کنیم که این مباحث را در آن بگنجانیم، موفق خواهیم بود. با توجه به این گنجنیه های ارزشمند، اگر بتوانیم بسترهای مناسب را به لحاظ سرعت و حمایت طراحی کنیم، قطعاً در این حوزه موفق خواهیم بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول