ترویج شبکه‌های اجتماعی صهیونیست در مقابل از کار انداختن ماهواره‌های ایرانی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، مهدی صرامی، در تحلیل و بررسی کارکرد شبکه‌های اجتماعی غربی اظهار داشت: دشمنان در شرایطی که رسانه‌های ایران را مورد تحریم و فیلترینگ غیرقانونی قرار دادند سعی می‌کنند شبکه‌های اجتماعی آمریکایی همچون فیس‌بوک و توئیتر را که توسط لابی‌های صهیونیستی اداره می‌شوند جایگزین رسانه‌های داخلی ایران کند.

ترویج شبکه‌های اجتماعی صهیونیست در مقابل از کار انداختن ماهواره‌های ایرانی

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در ادامه افزود: غرب زمانی که رسانه‌ها و ماهواره‌های ایران در افق جهانی را علی‌رغم توافقنامه‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی و همچنین برخلاف ژست آزادی بیان ادعایی خود به صورت غیرقانونی از کار انداخته است درصدد است با استفاده از این فرصت ظالمانه، شبکه‌های اجتماعی خود و هماهنگ با لابی‌ صهیونیستی را با بهره‌گیری از انواع روش‌های برندسازی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر جا بیاندازد.

وی این روند را پازلی خواند که از خارج از کشور دنبال می‌شود و با انتقاد به برخی از اظهارنظر مسئولان که در ترویج استفاده از این شبکه‌های اجتماعی غربی گام برمی‌دارند، گفت: این اظهارنظر از سوی برخی مسئولان یا از روی ناآگاهی نسبت به ماهیت این شبکه‌های اجتماعی ابراز می‌شود و یا توسط مسئولین تازه به مسئولیت رسیده عنوان می‌شود. از این رو این قبیل اظهارنظرها ناخواسته این افراد را در تکمیل پازلی که از سوی غرب و لابی‌های صهیونیستی چیده شده قرار می‌دهد.

صرامی به مسئولین کشور هشدار داد: در شرایطی که ما در تحریم رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم باید هوشیارانه عمل کرد و اظهارنظرهایی که به تبلیغ رسانه‌های آمریکایی دامن می‌زند خودداری کرد.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در ادامه افزود: در واقع برخی مسئولین که در خصوص برخی شبکه‌های اجتماعی غربی اظهارنظر می‌کنند اگر با واقعیت‌های پشت صحنه و حتی ظاهری این شبکه‌ها آشنایی داشته باشند قطعا در نگرش، مواضع و سخنان خود تجدیدنظر می‌کنند.

تأیید فیس‌بوک توسط برخی مسئولان حاکی از عدم شناخت فضای مجازات است

وی سخنان برخی از مسئولان در تایید فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی غیربومی را ناشی از عدم شناخت فضای مجازی دانست و گفت: این تاکید مسئولان علاوه بر عدم شناخت فضای مجازی، از عدم آشنایی با شبکه‌های اجتماعی داخلی و اعتماد به جوانان کشور ناشی می‌شود که سال‌هاست شبکه‌های اجتماعی داخلی را به صورت تخصصی در ایران دایر کرده و به صورت حرفه‌ای و البته با سختی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

صرامی اظهار نظر برخی از مسئولین را در جهت برندسازی شبکه‌های غربی دانست و افزود: با توجه به این مساله انتظار می‌رود مسئولان به نخبگان و جوانان کشور اعتماد بیشتری کرده و با سخنان، مواضع و عملکرد خود درخصوص شبکه‌های اجتماعی داخلی علاوه بر برندسازی برای محصولات و شبکه‌های اجتماعی داخل کشور، خود را در مظان سوءاستفاده رسانه‌های صهیونیستی قرار ندهند.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیاری از صفحاتی که به اسم برخی مسئولین در شبکه‌های اجتماعی غربی ساخته شده جعلی یا تحت مدیریت افرادی غیرمسوول است، خطاب به معدود مسئولینی که نظرات خود را در این صفحات ابراز می‌کنند، گفت: بازتاب گسترده سخنان و نظرات مسئولانی که در شبکه‌های اجتماعی غربی مواضع خود را  ابراز می‌کنند در رسانه‌های غربی نشان از آن دارد که این افراد ناخواسته در جهت تکمیل پازل‌های دشمن گام برداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم صهیونیست‌‌ها بر این شبکه‌های اجتماعی و در توضیح میزان قدرتمندی آنها گفت: روزنامه جروزالم پست رژیم صهیونیستی در گزارشی که از رنکینگ قدرتمندترین و موثرترین صهیونیست‌های جهان منتشر کرد، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در رده دوم این لیست و پس از زاکربرگ مدیر و موسس فیس‌بوک قرار داد که این مساله نشان از اهمیت بالای فیسبوک در پازل رسانه ای دشمن دارد لذا مسئولین اگر اندکی مطالعه راجع به رسانه‌های دنیا داشته باشند چنین اشتباهاتی را هرگز انجام نمی‌دهند.

صرامی در پایان در اثبات جهت‌گیری فیس‌بوک و توئیتر همسو با منافع آمریکا به سخنان کلینتون پس از فتنه 88 و اذعان وی در به‌کارگیری توئیتر در جهت دامن زدن به اغتشاشات ایران استناد کرد و گفت: طبق اظهارات شخص اوباما و مدارک فاش‌شده از سوی اسنودن، این شبکه‌ها عملاً ابزار وزارت امور خارجه آمریکا و یا سازمانهای امنیتی آن کشور شده لذا مسئولان باید در برخورد با این شبکه‌ها بیش ازهر چیز به این مسائل توجه داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولانی که مسئولیت رسانه‌ای و ارتقاء آگاهی و فرهنگ مردم را بر عهده گرفته‌اند میزان مطالعه خود را در خصوص فضای مجازی و رسانه‌های خارجی افزایش دهند تا با شناخت دقیق بتوانند در این خصوص اظهار نظر کنند چرا که امروز حتی در رسانه‌های خارجیِ غربی هم شاهدِ اذعان به ماهیتِ صهیونیستیِ برخی شبکه‌های اجتماعیِ آمریکایی هستیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول