اگر فیس‌بوک باز شود، ارشاد غیراسلامی می‌شود

 به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از تسنیم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از نظر دینی و نظام اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس، مهم‌ترین کمسیون است، اظهار کرد: اگر مسائل فرهنگی حل و فصل نشود، کل نظام و کل جامعه در خطر است و من بارها این جمله را گفته‌ام که مسائل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسائل سیاسی و اقتصادی می‌شوند و تغییر شکل می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مسائل فرهنگی در همه مسائل نفوذ می‌کند و گاهی حتی مسائل قضائی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طلاق، کار دادگاه‌ها را بیشتر می‌کند و مواد مخدر مشکلات اقتصادی و انتظامی ایجاد می‌کند، لذا هر چه تلاش و کوشش در کمیسیون فرهنگی انجام شود، مهم و لازم است.استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی مسائل به طور غیر مستقیم به مسائل فرهنگی تبدیل می‌شوند مانند مسئله بی کاری که باعث مسائل فرهنگی می‌شود. امثال این مسائل که مستقیما مسائل فرهنگی نیست اما به دلالت التزامیه، به مسائل فرهنگی ارتباط پیدا می‌کند وجود دارد و کمیسیون باید به این مسائل نیز نگاهی داشته باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: با گذشت سال‌های متمادی از انقلاب اسلامی، هنوز هم برخی افکار روشنفکرانه و غربزده جلوی دستورات اسلامی را می‌گیرند و نمایندگان مجلس باید با تبعیت از امام راحل و و رهبر معظم انقلاب، مسائل شرعی را فارغ از جوسازی‌ها، متن دستورات شرعی را مورد تکیه قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: زمزمه دیگری شنیده می‌شود که مبنی بر این اصرار به این که فیس بوک بازشود؛ اگر این مسائل به این شکل پیش برود، ارشاد متحول شده و به جای کمک کردن به مسائل اسلامی، کل ارشاد غیر اسلامی می شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان تاکید کرد: باید این مسائل جدی گرفته شود تا این‌ها خیال نکنند با دولت جدید، همه چیز تغییر می‌کند.

انتهاي پيام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول