فضای مجازی نیازمند قانون‌گذاری است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت های غیرمطلوب در فضای مجازی گفت: قوه قضائیه به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمین این حوزه، نیازمند قانون در این زمینه است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز حرکت های غیرمطلوب در فضای مجازی صورت می گیرد و قوه قضائیه به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمین حوزه مجازی مشکل دارد و نیازمند به قانونی هستیم که در مقابل جرم های فضای مجازی بایستد.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: آسیب های فضای مجازی باید بررسی و جرم های آن را نیز شناسایی و متناسب با آن مواد قانونی را تامین کنیم .

وی با اشاره به ضرورت بررسی آسیب های اجتماعی جامعه در مساله فرهنگ، گفت: توقع از حوزه علمیه قم و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است که با مبانی دینی و ارزشی برای مقابله با این آسیب ها چاره اندیشی کند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مانند خوره جامعه را از داخل تهی می کند و این اعلام خطری برای دستگاه های فرهنگی است، اظهار کرد: اگر فکر اساسی با شیوه های متناسب با ادبیات روز به آن توجه نشود دچار یک درون پوسیدگی خواهیم شد و اگر این درون پوسیدگی عمق پیدا کند با یک فشار از پا درمی آید.

سالک گفت: به نظر می رسد در جهت هسته اصلی فرهنگ داخل کشور، در بعد فرهنگی باید سریع کار کرد و با کمک آحاد جامعه و هسته های اولیه خانواده و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه ها و خود حوزه های علمیه کار بنیادین و جدی را دنبال کرد.

وی ادامه داد: اگر این مسائل نیازمند دستورالعمل و فعالیت های دیگر است این باید رقم بخورد و یکی از مراکزی که می تواند می تواند با تکیه بر مبانی ارزشی این موضوع را تقویت کند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول