میلیون‌ها حساب کاربری تقلبی در تويیتر

به گزارش «وبلاگ نيوز» وبه نقل از همشهري آنلاين، وال استريت ژرنال نوشت: طی تابستان گذشته بیش از 20 میلیون حساب‌کاربری تقلبی برای فروش در تويیتر وجود داشته‌ است و به گفته وال‌استریت حتی رسانه‌های مطرح نیز از این ارتش‌های حساب‌های کاربری تقلبی استفاده می‌کنند.

به نظر می‌آید کیفیت حساب‌های کاربری یکی از مسائلی است که شرکت تويیتر هنوز موفق به کنترل آن نشده‌است. براساس گزارشی جدید از Business Insider بیش از 651 میلیون نفر در تويیتر حساب‌کاربری باز کرده و سپس آنها را رها کرده‌اند؛ رقمی که بسیار فراتر از 232 میلون حساب کاربری فعال در این شبکه اجتماعی است. این شبكه اجتماعي به صورت علنی اعلام کرده که پنج درصد از حساب‌های کاربری‌اش جعلی هستند.

به گزارش وال‌استریت،‌تويیتر مکانی است که بسیاری از افراد از آن برای دسترسی به اخبار جهان استفاده می‌کنند و اگر نکته‌ای جعلی و تقلبی درباره آن وجود دارد،‌افراد باید از آن مطلع شوند زیرا عدم آگاهی اعتماد را از بین خواهد برد.

تويیتر تلاش‌هایش برای متوقف‌سازی حساب‌های جعلی کاربری را افزایش داده‌است. تويیتر همچنین مانع از این شده‌است که کاربران به صورت عمده کاربران دیگر را دنبال کنند (Follow) به این معنی که هر فرد برای دنبال کردن کاربر مورد علاقه خود باید مستقیما برروی حساب کاربری مورد نظر کلیک کرده و آن را دنبال کند.

با این‌همه این رویکرد نتوانسته بازار سیاه زیرزمینی ساخت حساب‌های کاربری عمده توييتری یا توئیتر‌بات‌ها را متوقف سازد. نمونه قابل توجه این تجارت سیاه، فروش بیش از 10 هزار حساب کاربری تقلبی به 50 نفر است که توسط فردی به نام جیم ویدمار انجام گرفته است. وی در ماه سپتامبر از نرم‌افزاری برای Follow کردن بیش از 100 هزار کاربر توييتری استفاده کرد تا بتواند میزان محبوبیت توييتری یک باند موسیقی را افزایش دهد.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول