فعالیت قرآنی در شبکه های اجتماعی، جذب میلیونی مخاطب را به دنبال دارد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی کشورگفت: شبکه‎های اجتماعی مجازی، دنیایی هستند که اگر ورود به آن ها همراه با نظارت و شناخت باشد می‎تواند تأثیرات مثبتی مانند تقویت ارتباطات داشته باشد.

وی یادآور شد: معتقدیم زمانی که اجازه کار فرهنگی به طور قانونی در شبکه‎های اجتماعی داده شود، مؤسسات مذهبی و قرآنی می‎توانند در آن قالب آغاز به کار کرده و کلاس‎های آموزشی قرآن و آموزه های دینی را با مخاطبان میلیونی برگزار کنند و هر پیام قرآنی در کم ترین زمان و بدون هزینه به کاربران داده شود.

محمدی افزود: با فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی، فرصت دنیای آزاد ارتباطات نفی می‎شود و سبب بروز آسیب‎های اجتماعی می‎شود و به همین جهت مردم در عمل قانون گریز می شوند.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: البته نمی توان از آسیب های موجود در این گونه شبکه‎های اجتماعی غافل بود؛ چراکه اعتیاد به ابزارهایی مانند تلفن همراه، اینترنت و شبکه‎های اجتماعی می‎تواند افراد را از فضای واقعی دور کند که همین امر زمینه ای برای کاهش اعتماد به نفس و القای افکار منفی می شود البته باید توجه کرد که این افکار و انرژی منفی در دنیای واقعی می تواند توسط خانواده‎ها نظارت شود، اما در دنیای مجازی، انحرافات رفتاری با بافت خزنده ارتباطی القا می شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کسانی که معتاد به حضور در شبکه‎های اجتماعی هستند از روند تولید و توسعه کشور دور می شوند و علاوه بر آن، ارتباطات خود را در دنیای مجازی محصور می‎کنند که سبب تضعیف رابطه آنان با خانواده می شود؛ لذا لازم است با نگاه مثبت و اهداف روشن، ابعاد مختلف تأثیرگذاری این شبکه‎ها به جوانان معرفی شوند تا استفاده از آن ها به شکل صحیح انجام شود.

محمدی در پایان عنوان کرد: هم اکنون نیز اینفوگرافیک‎های قرآنی، پیام‎ها و پست‎های قرآنی فراوانی از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود که جای خالی سمت و سو دادن به آن ها هنوز احساس می شود و با این اقدام به راحتی می‎توان آموزه های قرآنی را نهادینه کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول