نسخه موبایلی برای بلاگفایی‌ها

به گزارش «وبلاگ نیوز» نسخه موبایلی یک نسخه بسیار سبک از جدیدترین مطالب وبلاگ است. در نسخه موبایلی تصاویر از محتوای مطالب برای سرعت بیشتر نمایش و عدم مصرف پهنای باند حذف و نمایش داده نمی‌شوند.

کاربران برای دسترسی به نسخه موبایلی وبلاگ‌ها می‌توانند حرف m را مانندnews.blogfa.com/m به انتهای آدرس وبلاگ اضافه کنند.

بنابر این گزارش در این نسخه محدودیت‌هایی در دسترسی به مطالب قدیمی‌تر و همچنین مطالب رمزدار نیز وجود دارد. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در موبایل خود نیز نسخه اصلی وبلاگ‌ها خود را مشاهده کنند نسخه موبایلی به صورت پیش فرض برای کاربران موبایل نمایش داده نمی‌شود.

همچنبن تا پیش از این تنها در صفحات داخلی مانند آرشیو موضوعی یا تاریخی٬ مطالب یک نویسنده خاص و… امکان صفحات‌بندی فراهم بود که با عناوینی همچون مطالب قبلی یا مطالب جدیدتر در پایین صفحه نمایش داده می شد که با توجه به درخواست کاربران این امکان به همه صفحات  اضافه شد.
این امکان تنها برای کسانی فراهم است که کدهای مربوط به این امکان در کد قالب وبلاگ درج شده باشد. شیوه صفحه بندی همانطور که از قبل نیز بوده است به صورت صفحه به صفحه یا مطالب قدیمی تر یا جدیدتر خواهد بود. سرویس‌های وبلاگ معتبر در دنیا نیز به صورت پیش فرض از این شیوه استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول