وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی چه گفت؟

[ویدیو: اولین حضور وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی ایرانی | ویدیو: سئوالات وزیر ارتباطات از مردم]

به گزارش «وبلاگ نیوز»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر شنبه 16 آذر از ساعت 13 الی 14 در جمع مدیران گروه سایت‌های پرشین بلاگ و برخی خبرنگاران، با حضور در شبکه‌های اجتماعی کلوب، آپارات، تبیان و زیگور به سئوالات کاربران این شبکه‌ها پاسخ داد.

بر این اساس نوشته‌های وزیر ارتباطات به ترتیب زمان در ادامه می‌آید. این نوشته‌ها عموما پاسخ به کاربران است:

* خیلی خوشحالم که پس از گذشت صد روز از شروع دولت در خدمت شما هستم. اول اینکه یک مجرایی خواهد بود که بتوانم نظرات مردم را مستقیما دریافت کنم، دوم اینکه بها دهم به شبکه های اجتماعی داخلی، سوم اینکه اعلام کنم که تصمیم من اعلام این نیست که بنده با شبکه های خارجی مخالفم، بلکه هر چیزی که دسترنج ایرانی هاست اولویت ماست. برای همین بنده یک اولویت دارم که دوستانم را هم تشویق کنم صفحه باز کنند و به این امید که همه ایرانیان در همه جای دنیا بپیوندند به شبکه های داخلی و حتی بتوانیم اعضای خارجی هم داشته باشیم. امیدوارم که هر هفته فرصتی برای ارتباط آنلاین داشته باشم.

* یک مورد مهم درباره سرعت اینترنت و پهنای باند است و من حق را به شما میدهم که انتقاد کنید. خواهش میکنم یکسال به ما فرصت بدهید تا کم کم این مشکل را برطرف کنیم.

* ما سعی میکنیم پهنای باند داخل را تا عید حدودا به دو برابر برسانیم. در مجموع میخواهیم ظرفیت و کیفیت اینترنت را افزایش دهیم و با شرکتهای خصوصی تعاملی داشته باشیم که قیمت را نیز پائین بیاورند و تعرفه ها را پائین بیاورین تا همگان بتوانند استفاده کنند.

* ما به هیچ عنوان نمیخواهیم حق انتخاب کسی را محدود کنیم.

* من فکر میکنم باید حتما برای شبکه های اجتماعی با توجه به محدودیت هایی که دستگاههای نظارتی قائل هستند مذاکراتی صورت گیرد. مثل بقیه کشورها که فیس بوک را بر اساس قوانین خود اداره میکنند. و نکته ای که باید به ان دقت کنید این یک فرصت اقتصادی است که در اختیار آنها قرار میگیرد و باید حتما با کشور ما تعامل کنند و منافع ملی ما را در نظر بگیرند. فقط بخشی از آنها که با مسائل فرهنگی ما همخوانی ندارد مناسب نیست.

* راجع به فیلترینگ سوالات میپرسید که باید بگویم سیاست های فیلترینگ سیاست های گذشته است که دست دولت هم نیست و در کمیته تعیین مصادیق بررسی میشود. البته باید سعی کنیم قوانین سختگیرانه نباشد. ما به عنوان یک عضو از 13 عضو کمیته فیلترینگ تلاش خود را میکنیم که مشکلات حل شود.

* در حال حاضر به دلیل کمبود پهنای باند شرکتهای pap که اینترنت واگذار میکنند به جای اینکه تعداد اشتراک را معقول مثلا یک به هشت یا یک به دوازده و … این اشتراک را بالاتر برده اند و به همین دلیل سرعت پائین آمده است. ما برای اینکه جلوی این کم فروشی گرفته شود.اخیرا تلفن گویای 195 را دائر کرده ایم که این مشکلات منعکس شود و همچنین سایت ir.195

* [در پاسخ به سئوالی درباره اینکه فرزندان شما در فیس‌بوک و توییتر حضور دارند؟]: من یک فرزند زیر 18 سال دارم که قطعا بیشتر او را کنترل میکنم. ولی فرزندان بالای 18 سالم را معمولا در مسائل شخصیشان دخالت نمیکنم مگر اینکه خودشان از من مشورت بخواهند.

* در خصوص تست سرعت و کیفیت واقعی سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات به کاربران کشور میتوانند با مراحعه به سایت matma دات ir ضمن انجام تست سرعت اینترنت خود در صورت لازم شکایت خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول