ساختار مناسبی برای گروه‌های قرآنی در شبکه‎‌های اجتماعی طراحی شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا،  سعید کسرائی‌نیا، دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌‌نویسی دینی خراسان جنوبی درباره فعالیت‌های قرآنی انجام شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای تبلیغ دین به‌وجود آورده‌اند که می‌تواند از آن‌ها برای رساندن پیام اسلام و شیعه به سراسر جهان استفاده کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فراوانی در قرآن نیز وجود دارد که اگر به‌خوبی توسط مبلغان تفسیر و ساده‌نویسی شود می‌تواند پیام صلح و رشد را به دنیا مخابره کند.

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن کتابی کامل و متناسب با نیازهای گذشتگان، حال و آیندگان است که متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی کمتر به آنها توجه شده است، اظهار کرد: در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تعداد صفحات اندکی مشاهده می‌شود که به قرآن و مفاهیم قرآنی بپردازد و این مقوله باید مورد توجه ویژه مسئولان مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

کسرائی‌نیا درباره فیلتر کردن برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: همانطور که قبلاً بارها اشاره شده برخی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر نقاط مثبت و منفی توأم با یکدیگر فراوانی دارند، به‌گونه‌ای که اگر این ابزارها در اختیار صاحبان اندیشه و فکر قرار گیرد فرصت محسوب شده و می‌تواند برای مجموعه انقلاب مفید باشد، اما دسترسی عمومی به این شبکه‌ها به‌نظر مفید نمی‌آید، شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی و آمریکایی به‌دنبال تهی‌سازی افکار جوانان ایرانی بوده تا بتوانند از طریق فروپاشی فرهنگی به اهداف شوم خود در ایران برسند.

وی تصریح کرد: نباید این واقعیت را فراموش کنیم که این شبکه‌ها باید میدان نبرد اندیشه‌ها و افکار جبهه انقلاب اسلامی با جهان سرمایه‌داری بشود و اندیشمندان و اصحاب فرهنگ با رعایت ملزومات جنگ نرم به جای ترک میدان نبرد با قدرت و نشاط در این شبکه‌ها حضور پیدا کنند.

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان جنوبی درباره نقش مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی در نشر آموزه‌های دین در شبکه‌های اجتماعی گفت: همانطور که اشاره شد ما در میدان نبرد باید با برنامه و اتحاد وارد شویم همان‌طور که طرف مقابل با تمام قوا به میدان نبرد فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی آمده است، این بدان معناست که باید کار ساختاری و تشکیلاتی شود تا به پیروزی برسیم، همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس تشکیلات نظامی خوب و انعطاف‌پذیری داشتیم باید در جنگ نرم هم به‌سوی کار گروهی میل پیدا کنیم.

کسرائی‌نیا اظهار کرد: بهترین راه برای رسیدن به این تشکیلات ورود مؤسسات و سازمان‌های متولی فرهنگ به این عرصه است و دستگاه‌های متولی به جای داشتن دغدغه رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی باید به‌دنبال طراحی ساختاری مناسب برای حضور گروه‌های ارزشی به این شبکه‌ها باشند. اسلام‌پذیری؛ ثمره اتحاد مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی در فضای مجازی ‌ وی تأکید کرد: بی‌شک اگر مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های فرهنگی برای نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی هماهنگ و متحد باشند می‌توانیم موجی از اسلام‌پذیری و اسلام‌گزینی را به‌جای اسلام‌گریزی ‌بین کاربران این شبکه‌ها شاهد باشیم.

دبیر مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان جنوبی کارکرد و کارنامه عملکردی مؤسسات دینی در فضای مجازی را بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: ما در سال‌های اخیر تنها بر سر فیلتر بودن یا نبودن یک شبکه دعوا داشته‌ایم اما در جبهه مقابل بهترین فیلتر‌شکن‌ها طراحی شده و رایگان در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفته است و در کنار این افزایش دسترسی کاربران ایرانی، اندیشکده‌های جنگ نرم با محوریت صهیونیسم توانسته تأثیرات جبران‌ناپذیری را بر جوانان و خانواده‌های این مرز و بوم بگذارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول