در خصوص فیس‌بوک تابع قانون کشور هستیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در گفتگو با «نسیم» پیرامون بیانات مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی بیان داشت: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و در آن می‌توان یک ارتباط مفیدی برقرار کرد و و درعین حال ضررهای زیادی هم دارد.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید از نظر اخلاقی برخی از روابطی که هم اکنون در شبکه های اجتماعی حاکم است روابط نامناسبی است تاثیر خیلی زیاد، غیر اخلاقی و منفی نیز می گذارد، منتهی نظر بنده نسبت به فیس بوک این است که می‌گویم که به عنوان یک شبکه اجتماعی می شود درست از آن استفاده کرد مثل یک تلفن که با آن هم می‌توانیم صحبت کنیم و هم کار دیگر.

علی جنتی افزود:همه چیزی می توان در آن گفت، هم حرف‌های خوب و هم نا مناسب، هم میتوان در آن ارشاد کرد هم می توان دیگران را گمراه کرد.چرا که یک وسیله ارتباطی است اگر من آن مطلب را در مورد فیس‌بوک اشاره کردم یک عقیده شخصی است و عقیده خودم است چرا که ما از لحاظ قانونی تابعه کشور هستیم. در این مورد کمیته تعیین مصادیق مجرمانه که من هم عضو آن هستم شرایط و قوانین را تعیین می کند .

وزیر ارشاد چندی پیش در اظهار نظری جنجالی، گفته بود: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی هم که در آن هستند، ارتباطات سالم و درستی دارند.

این اظهار نظر وزیر ارشاد تاکنون واکنش‌های مختلفی را از نمایندگان مجلس گرفته تا آیت‌الله مکارم شیرازی در پی داشته است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول