ضرورت ایجاد جنبش قرآنی منسجم و هدفمند در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی، امام جمعه خوسف با اشاره به اینکه در عصر حاضر رسانه های اجتماعی عامل تحولات و تغیرات محسوب می شوند، گفت: در جامعه امروز نیاز به یک جنبش قرآنی منسجم و هدفمند در فضای مجازی داریم که از یک اتاق فکر فرمان بگیرد و باعث جذب افراد به سوی معارف دینی شود.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی به نوعی هدایت کننده افکار عمومی جامعه هستند، اظهار کرد: این شبکه ها باید فعالیت هایی حساب شده و با برنامه کامل در جامعه انجام دهند؛ چراکه دشمنان ما تمام تلاش خود را در زمینه شبکه های اجتماعی انجام می دهند و با برنامه ریزی منسجم پیش می روند اما حضور ما بسیار کمرنگ است.

امام جمعه خوسف با اشاره به اینکه فضای سایبری و شبکه های اجتماعی یک حوزه جدید و مهم از قدرت هستند، تصریح کرد: حضور ما در این شبکه ها باید پرنگ تر شود و تمام افراد و دستگاه ها از جمله کانون های مدیریت علم، وزارت علوم و حوزه های علمیه ستاد مشترکی با برنامه ریزی جدی برای این موضوع مهم تشکیل دهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه فیس بوک یک تریبون آزاد است و عیبی ندارد که افراد به آن مراجعه کنند؛ چرا که از آن طریق می توان نظرات و عقاید خود را به دیگران انتقال داد، تصریح کرد: از آنجا که رسانه ها عامل تحولات در جهان هستند باید فضای این شبکه ها بسیار جذاب باشد تا دیگران را به انجام آموزه های دینی ترغیب کند.

وی با بیان اینکه امروزه روحانیان و مبلغان نقش کمرنگی در این شبکه ها دارند و مبلغان می توانند به دلیل بالا بودن اطلاعات دینی تأثیر بسزایی بر روی مخاطبان داشته باشند، یادآور شد: مبلغان و نخبگان دینی باید آگاهی خود را در زمینه فناوری روز بالا ببرند تا بتوانند در این شبکه ها نقش پر رنگی داشته باشند.

انتهای پیام /.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول