«فضای مجازی بلوغ زودرس را به همراه دارد»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، محمدرضا سلیمانی امشب در کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی فضاهای مجازی بین مشاوران مدارس بابلسر، اظهار داشت: آموزش تخصصی و آموزش آسیب‌شناسی دو نوع آموزش مهم در بحث فضاهای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه اینترنت وسیله مفیدی بوده که باید از آن استفاده صحیح و بهینه شود، خاطرنشان کرد: اینترنت و دنیای مجازی،دنیای مجزا و کاملا متمایز از دنیای واقعی و کنونی است که در آن فرصت بی‌نظیر برای جوانان فراهم می‌شود تا برای خود هویت جدید بسازند، هویتی که آرزوی داشتن آن را در دنیای واقعی دارند.

وی بیان داشت: به این منظور این محیط تازه آن قدر برای جوانان جذاب است که به آن دلبستگی پیدا کرده و بیشترین وقت خود را با آن صرف می‌کنند و آنقدر با آن آنلاین می‌شوند که به اینترنت اعتیاد پیدا می‌کنند. این مسئول عنوان کرد: از طرف دیگر چون والدین آنها مهارت استفاده از اینترنت را نداشته و وقت کافی نیز برای نظارت و مدیریت از نحوه استفاده آن را ندارند مدام از این عمل فرزندان‌شان ابراز ناراحتی می‌کنند.

سلیمانی اذعان داشت: در فضای مجازی با آسیب روانی که بدترین آن عادت بوده مواجه هستیم که تبدیل به اعتیاد روانی می‌شود اما با تربیت مثبت می‌شود این عادت منفی را از فرد دور کرد. وی با بیان اینکه فضای مجازی جنسی آسیبی است که بچه‌های امروز با آن روبرو هستند،یادآور شد: بچه‌ها در فضای مجازی ناامن می‌شوند به طوری که تغییر هویت داده و دخترها خود را پسر و پسرها خود را دختر معرفی می‌کنند.

این روانشناس و استاد دانشگاه متذکر شد: در فضای مجازی عشق و علاقه نیز مجازی بوده و آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد به طوری که اعتیاد جنسی در ایران برای دختران دو برابر پسرها است، خود ارضایی در دختران و بلوغ زودرس جنسی در پسران ناشی از فضاهای مجازی است که والدین مسبب ایجاد این شرایط نابهنجار برای فرزندان هستند.

وی افزود: ما باید در حوزه سلامت بسیار کارکنیم چرا که افراد جامعه ما در حوزه روح و روان مشکل دارند، طلاق‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم به علت بیکاری و فقر نیست بلکه مهم ترین عامل آن بیماری جنسی ناشی از فضای مجازی است. وی ابراز داشت: آسیب اجتماعی دوستی اجتماعی به بار می‌آورد که مفهوم این دوستی اجتماعی در جامعه ما ناشایست است.

این مسئول اذعان داشت: فضای مجازی فضای عشق جنسی است و لذا قابل اعتماد نیست،برخی با استفاده از فضای جنسی مثل وبلاگ قصد انحراف جوانان را دارند. وی در پایان گفت: من ۱۰۰ درصد موافق بستن نرم‌افزار فیلترشکن در جامعه هستم ضمن اینکه باید جلوی ماهواره و اینترنت پرسرعت نیز گرفته شود چون مردم ما هنوز فرهنگ استفاده از آن را نمی‌دانند.

معاون امور تربیتی آموزش و پرورش بابلسر نیز اظهار داشت: باید به طور تخصصی مشکلات و معضلات موجود در سطح مدارس بررسی شود، یکی از مهم‌ترین دغدغه ما در آموزش و پرورش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. نادر پورحیدر ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌های مختلف قدرت عملکرد را از مدیران گرفته اما مشاوران می‌توانند در این زمینه اقدامات برجسته و مفیدی داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از مدیران ما در بحث مدیریتی برنامه خاصی ندارند که نیاز است کمی تفکر اجتماعی داشته باشند. پورحیدر تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها را جدی بگیرید و در مدارس تخصصی‌تر کار کنید تا از آسیب اجتماعی در مدارس جلوگیری شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول