لایک‌های 500 هزار تومانی از زبان «حمید حامی» در کافه سؤال

[خبر | ویدیو]

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ برنامه شبانگاهی «کافه سوال» که شنبه تا دوشنبه ساعت 21 میهمان مخاطبان شبکه دو سیما می‌شود شب گذشته میزبان «حمید حامی» خواننده عرصه موسیقی پاپ بود وبه موضوع شبکه‌های اجتماعی و نقش آن‌ها در زندگی امروز، پرداخت.

«نرگس کشتی‌آرا»، کارشناس تعلیم و تربیت در کافه سوال با اشاره به تفریحات بچه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی گفت: غیر از بحث گروهی، گاهی ما شاهد هستیم که جوانان در روند ارتباط با شبکه‌های اینترنتی، از شخصیت اصلی خود دور می‌شوند و شخصیت مجازی پیدا می‌کنند وگاهی رفتارهایی را که علاقه‌مند به انجام آن‌ها هستند و برحسب شرایط، نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند، در شبکه‌های مجازی ارائه می‌دهند ودر این مواقع، با شخصیت دوم خود برخورد می کنند.

کارشناس کافه سوال افزود: یکی از نکات اصلی مورد توجه در محیط‌های مجازی، بحث الزامات اخلاقی است که نمونه خلاف این امر در برخورد اینترنتی با صفحه «لئو مسی» نمایان شد، و افراد باید به چنین نقطه‌ای برسند که الزامات اخلاقی را در فضای مجازی رعایت کنند زیرا در غیر اینصورت، شخصیت مجازی شکل گرفته، روی شخصیت اصلی فرد تاثیر می‌گذارد.

وی اظهارداشت: هنگامی که فرد وارد شبکه‌های مجازی می‌شود با مشاهده این‌که دیگران تمامی اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در چنین فضایی منتشر می‌کنند، کم کم به مرحله یادگیری می‌رسد وهنگامی‌ که وارد این مرحله بشود، در واقع فرهنگ بیگانه و القای یکسری مفاهیم می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش عمومی و آموزش عالی ما باید وارد مقوله‌ی آموزش در حیطه شبکه‌های اجتماعی شوند و تصور می‌کنم در دوره‌ای از زمان، ما چشم‌ها و گوش‌هایمان را بستیم و این موارد را نادیده گرفتیم.

وی افزود: ما باید بحث سواد رسانه‌ای را که نیاز یک جامعه اطلاعاتی است را مورد توجه قرار دهیم و ما باید دست به دست هم دهیم و فضای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی را بشکنیم چون ما می‌توانیم به اعتبار فرهنگ کشورمان، به معرفی هویت اصیل و فرهنگ خودمان بپردازیم تا کشورهای دیگر ما را بهتر بشناسند.

حمید حامی در میان این برنامه گفت: ورود فرهنگ غیر خودی به فرهنگ خودی، در خارج از کشور کمتر اتفاق می‌افتد و به طور معمول، افراد در کشورهای دیگر، صفحات اصلی خود را خودشان معرفی می‌کنند ودوستان و فامیل‌های نزدیکشان می‌توانند عکس‌های آن‌ها را ببینند اما ما که ادعای فرهنگ می‌کنیم، عکس این موضوع عمل می‌کنیم.

وی افزود: به دید من، تنها 20 درصد از مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی استفاده صحیح و خانوادگی می کنند.

حامی اظهارداشت: من صفحه‌ای را به منظور ارتباط با هوادارانم دارم که مدیریت آن برعهده مدیر برنامه‌ام است.

وی افزود: بالا بودن میزان likeها (پسندها) در صفحه هر شخص بیانگر میزان شهرت او است اما خبردارم بسیاری ار خوانندگانی که کنسرت‌های بسیاری برگزار می کنند، likeها را خریداری می‌کنند در حالی که من هیچ‌گاه چنین کاری انجام نمی دهم زیرا معتقدم ظرفیت من در همین حد است واز این جهت، واقع بین هستم.

این خواننده قیمت 10 هزار لایک را 500 هزار تومان عنوان کرد و اظهارداشت: هنرمندان به خصوص در ایران خیلی علاقه به شناخته شدن دارند اما چنین موضوعی به تصور من بین تمامی جوانان کشورمان عمومیت ندارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول