فیس‌بوک بزرگترین پایگاه غربی‌ها برای کسب اطلاعات دیگر کشورهاست

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فراس، هادی بصیری عصر امروز در نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی از قلم تا قدم در دانشگاه نوشیروانی بابل اظهار داشت: ورود در فضای مجازی و کار در عرصه رسانه یک مقوله ویژه در دنیای کنونی است، چراکه تاثیر رسانه در رفتار عمومی، شکل‌دهی جوامع، ملت‌ها و انقلاب‌های جهانی زیاد است.

وی افزود: این امر حادثه و اتفاقاتی را در زندگی ما شکل می‌دهد که می‌تواند شکل زندگی، نحوه حرکت، طرز پوشش، صحبت کردن و نوع نگاه ما را به محیط زندگی تغییر دهد.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز بزرگترین کشور دنیا چین نیست، گفت: امروزه بزرگ‌ترین کشور دنیا فیس‌بوک است که بیش از یک‌میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت دارد.

وی اظهار داشت: از طریق ورود به فیس‌‌بوک تمام اطلاعات شخصی شمار را می‌ربایند، از سال 1994 سرور فیس‌بوک که تمام تاسیسات آن ضد موشک و در زیرزمین راه‌اندازی شده است و پشت آن دولت‌مردان قرار دارند نه به گفته آنها که ادعا می‌کنند توسط یک جوان راه‌اندازی شده است.

این کارشناس فضای مجازی افزود: در این پایگاه است که تشخیص می‌دهند مردم ایران قابل سرمایه‌گذاری برای فروش کالا هستند، آیا حمله نظامی به ایران جواب می‌دهد و یا باید با شیوه دیگری برای مقابله با ایران پیدا کرد.

بصیری گفت: جالب است بدانید اوباما اظهار کرده به بچه‌های خود اجازه رفتن به فیس‌بوک را نمی‌دهد اما کشور اسلامی ترکیه در استامبول بیشترین ورود به فیس‌بوک را دارند، چون به آنها بها می‌دهند و می‌خواهند اسلام مورد نظر خود را به جای اسلام واقعی به جهان ارائه دهند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: هر دقیقه 240 میلیون ایمیل در دنیا جابه‌جا می‌شود و هر هفته یک شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای در دنیا راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: امروز دشمن سعی دارد مردم را از درون تهی کند تا دیگر مقاومتی علیه آنها صورت نگیرد.

بصیری خطاب به فعالان فضای مجازی اظهار داشت: امروزه یاد گرفتن زبان بیگانه برای شما واجب است، آموزش نقش بسیار مهمی در دنیای مجازی دارد و اگر از آموزش غافل شویم در فرهنگی که بر ما غالب می‌شود ذوب می‌شویم.

اختتامیه اولین جشنواره کشوری وبلاگ نویسی از قلم تا قدم  با حضور برگزیدگان جشنواره و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی صبح امروز سه شنبه 26 آ ذر ماه 92 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول