همراهی زائران رسانه‌های اجتماعی با «#اربعین2013»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» هرچند پیاده‌روی عظیم عاشقان امام حسین (ع)، در آستانه اربعین، یک اجتماع بزرگ از مسلمانان دنیاست اما در فضای وب، اینترنت و شبکه های مجازی، این اجتماع عظیم شیعی با بازتاب کم و البته در مواقعی نامناسب روبه رو شده است.

برای اثبات این موضوع کافیست سری به سایت گوگل بزنید و کلماتی چون «اربعین»، «عزاداری» و «شیعیان» را جست‌وجو کنید. حجم انبوهی از تصاویر نامناسبی همچون قمه زنی، سر و صورت های زخمی و خون آلود و اقداماتی از این قبلی که توسط گروه های افراطی انجام می شود، با هدف تخریب وجهه شیعیان در دنیا منتشر شده است.

اما این‌بار علاوه بر کاربرانی که داوطلبانه عکس‌ها و مطالب مرتبط با عاشورا و کربلا را در فضای مجازی بازنشر می‌کردند، یک گروه جوان و رسانه ای تصمیم گرفته اند اربعین امسال را با یک «خیزش»، به بمب رسانه ای فضای مجازی تبدیل کنند. آنها در قالب چندین گروه عکاس، فیلمبردار و نویسنده در نقاط مختلف و شهرهای مهم و زیارتی عراق، حضور  یافته اند تا اجتماع میلیونی شیعیان عزادار اباعبدالله الحسین(ع) را با عکس، فیلم، توییت و پست های شبکه های مجازی منعکس کنند.

arbaeen2013-2

عکس منتشر شده توسط یکی از کاربران توییتر با برچسب #arbaeen2013

به این ترتیب پیاده روی عظیم شیعیان از بصره تا نجف و از آنجا تا کربلا، طی این روزها توسط یک تیم فعال و آنلاین رسانه ای پوشش داده می شود تا حجم عظیم عکسها، فیلم ها و توئیت ها، رسانه های فضای مجازی را تحت تاثیر این حرکت عظیم و میلیونی قرار دهند و به این ترتیب، چهره واقعی عزاداری شیعیان در دنیا را به دنیا نشان دهند.

این تیم تصاویر، ویدئو و گزارش‌هایی از این مراسم را به سرعت در شبکه‌های اجتمای مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس در میان شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی و در شبکه آپارات، کلوب و لنزور در میان شبکه‌های داخلی و همچنین در شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی و خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌کنند.

arbaeen2013-3

این گروه خوش ذوق که تحت عنوان Arbaeen2013 در شبکه‌های اجتماعی اجتماعی فعالیت‌ می‌کنند تا کنون توانسته‌اند بیش‌از 7800پسند (لایک) در فیس‌بوک و بیش از 1300 پلاس وان (1+) در گوگل‌پلاس دریافت کنند؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای حمایت از این جنبش و همچنین معرفی برای آشنا کردن جهانیان با امام حسین (ع) و همچنین نمایاندن عزاداری و شور اربعین، پست‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی با برچسب #Arbaeen2013 منتشر کنند.

نکته جالب در عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده توسط این گروه، بازتاب گسترده توزیع سربندهای «کلنا عباسک یا زینب» میان راهپیمایان بوده‌است؛ این امر با توجه به تعرض تروریست‌های چند ملیتی به سوریه و حرم حضرت زینب (س) مورد توجه راهپیمایان و رسانه‌های جهان قرار گرفته‌است.

اما این تنها فعالیت عاشقان و زائران حرم حسینی (ع) نبوده است، تاکنون سیل مطالبی که در شبکه اجتماعی گوگل پلاس منتشر شده به قدری زیاد بوده است که این شبکه اجتماعی هش‌تگ‌های #اربعین و #کربلا را به عنوان پرطرفدارترین هش‌تگ‌های خود قرار داده است؛ این مطالب شامل عکس‌ها، فیلم‌ها و مطالبی در خصوص اباعبدالله الحسین (ع) بوده‌است.

انتهای پیام/.

One comment

  • محمد رضا

    * زائران اربعين كربلاي معلي عكس ها و فيلمهاي خود را در رسانه هاي اجتماعي با برچسب arbaeen2013 بين المللي مي كنند
    شما عاشقان حسيني هم همراه شويد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول