استفاده از فضای مجازی در نظام آموزشی ما فرهنگسازی نمی شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و نقل از روابط عمومی اداره ی کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی برای جوانان ما بسیار مفید است اما آموزش های لازم به این قشر داده نمی شود و این مسئله باعث به وجود آمدن بعضی آسیب ها به جوانان و دیگر افراد جامعه در مقاطع سنی مختلف می شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش و آگاه سازی نسبت به استفاده از فضاهای مجازی در میان جوانان گفت: جوانان ما امروزه با استفاده از فضاهای مجازی اطلاعاتی از قبیل پژوهش، مباحث علمی و فرهنگی و اطلاعات درسی را دریافت می کنند. با توجه به این امر، نسل جوان ساعت هایی را در فضای مجازی و اینترنت می گذرانند و اطلاعات بسیاری را از پایگاه های مختلف استخراج می کنند. این زمان و انرژی باید مدیریت شود و از پیش جوانان ما فرهنگ استفاده از این فضا را آموزش ببینند.

نماینده ی مردم تبریز، آذر شهر و اسکو  خاطرنشان کرد: می توان آسیب های اجتماعی در جوانان را به سه بخش آسیب های مربوط به نظام آموزشی، آسیب های مرتبط با نظام خانواده و آسیب های موجود در محافل دوستانه تقسیم کرد؛ این سه نهاد اجتماعی در عین حال می توانند راه صحیح استفاده از فضاهای مجازی را به جوانان آموزش دهند؛ البته اگر آگاهی و اطلاعات درستی در این نظام ها به جوانان داده نشود آسیب ها به حداکثر می رسد.

وی تاکید کرد: مسئله فضاهای مجازی طی سال های اخیر ورود بسیاری در میان خانواده ها داشته است؛ با توجه به اینکه نهاد خانواده در کشور ما نسبت به دیگر جوامع دارای اقتدار و صمیمیت بیشتری است، با آموزش مناسب از طریق صدا و سیما و آموزش و پرورش می توانیم جوانان را نسبت خط قرمزها آگاه کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول