آغاز مذاکرات با گوگل در سطح وزارت ارشاد و سازمان فناوری اطلاعات

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس محمود خسروی اظهار داشت: یکی از اهدافمان این است که سایت‌هایی که ترافیک زیادی دارند را به داخل منتقل کنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 90 درصد ترافیک‌ بسیاری از سایت‌های پربازدید برای ایران است، البته نه سایت‌هایی مانند سایت جهانی گوگل بلکه سایت‌هایی مانند آپارات.

مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت گفت: این کار را با بخش خصوصی آغاز کرده‌ایم، فضا و امکانات برای آنها مهیا کرده‌ایم و آنها را به IX (مرکز تبادل ترافیک) داخلی شرکت زیرساخت در میدان امام خمینی متصل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این کار تاکنون موفق بوده و توانسته‌ایم با این روش 25 گیگ ترافیک ایران را که قبلا در خارج کشور هاست (میزبانی) می‌شد به داخل منتقل کنیم و از داخل سرویس دهیم.

خسروی همچنین در خصوص میزبانی سایت‌های بزرگ جهانی در داخل، گفت: مطمئنا در آینده این اتفاق در مورد شرکت‌های بزرگ خارجی نیز رخ خواهد داد. برای مثال گوگل بومی داشته باشیم و هاست نسخه‌ای از سرور گوگل در ایران باشد.

مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت افزود: مذاکراتی را در سطوح مختلف از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فناوری اطلاعات ایران با سایت‌های بزرگ از جمله گوگل مطرح کردیم که این مذاکرات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این مذاکرات در دو محور آمدن به ایران و قبول سیاست‌های ایران انجام شده که نتیجه آن هنوز مشخص نیست.

خسروی تاکید کرد: در این جهت حرکت می‌کنیم و فعلاً در مورد سایت‌هایی که مذاکره با آنها راحت‌تر بوده این کار را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول