«وزارت ورزش مخالف فیلترینگ فیس‌بوک است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، محمود گلزاری در نشست خبری خود در وزارت ورزش و جوانان با تشریح برنامه‌های معاونت ساماندهی امور جوانان به موضوعاتی همچون وام ازدواج، مراکز مشاوره، آسیب‌های اجتماعی جوانان، فیلترینگ فیسبوک، فاصله گرفتن جوانان از فرهنگ دینی، اعتیاد جوانان و … اشاره کرد.

گلزاری با ابراز مخالفت نسبت به فیلترینگ فیس‌بوک، گفت: فیلترینگ فضای مجازی را از دو منظر می‌توان دید؛ یکی بخش قانونی و دیگر بخش تربیتی و اخلاقی است. بخش قانونی سازوکار خود را دارد و در حوزه کاری ما نیست و در مورد آن اظهارنظری نمی‌کنیم. اما همیشه بر این نکته تاکید داشته‌ام که نمی‌توان زمان را به قبل از اینترنت برگردانیم و نباید به این پدیده به چشم یک تهدید نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در یک پارک هم آسیب اجتماعی رخ دهد، گفت: این مسئله نمی‌تواند دلیلی برای بستن پارک باشد. فضای مجازی یک فرصت خوب است و نباید از آن ترسید و با آگاهی دادن به جوانان و خانواده‌ها، می‌توان آن را به رسمیت شناخت. من از لحاظ فرهنگی و تربیتی با فیلترینگ فیسبوک مخالفم.

انتهای پیام/.

One comment

  • آنچه که این روزها مد شده،این است که همه سعی می‌کنند با بیان حرفهای شیک و زیبا درباره شبکه اجتماعی به ویژه فیسبوک جایی در تیتر خبرها داشته باشند.به راستی باید پرسید که چرا فیسبوک و بحث بر روی آن اینقدر کشدار شده؟
    به نظر من در یک فضای آرام و با حضور کارشناسان امر و حمایت آنان می‌شود یک شبکه مجازی مخصوص کشورهای اسلامی تهیه کرد.حتی ایران میتواند در این زمینه پیشگام باشد.
    میتوان در یک پروژه اقتصادی و علمی در سطح کشورهای اسلامی و شرقی با طراحی و ساخت یک شبکه اجتماعی بین المللی ابتکار عمل را در دست گرفت.
    این روزها همه درباره فیسبوک در خبرها بحث می‌کنند ولی دریغ از یک پیشنهاد عملی سازنده و دریغ از یک راهکار هوشمندانه.
    همه به خوبی میدانیم فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی امری موقت است و در حال حاضر هم کارایی چندانی ندارد.
    پس باید با مطالعه بیشتر و با طراحی بهتر به یک شبکه اجتماعی برسیم که در منطقه و در سطح کشورهای اسلامی رقیبی جدی برای امثال فیسبوک داشته باشیم.
    اگر دولتمردان آمریکا با حمایت از یک جوان سی ساله به نام مارک زاکربرگ توانستند فیسبوک را در عرض چند سال به محبوبیت جهانی برسانند.راه حل منطقی این است که دولتمردان ایرانی هم فضای لازم را برای جوانان در این زمینه آماده کنند.و مطمئن باشید که ما جوانانی به مراتب بهتر از مارک زاکربرگ داریم.
    برای نمونه به بازیهای رایانه‌ای ایرانی اشاره میکنم که توسط برنامه نویسان خوش ذوق ایرانی و با مضامینی از ادبیات ایرانی در این سالها تهیه شد و در خبرها داشتیم که کم کم بازیهای ایرانی راه خود را به بازارهای بین المللی هم پیدا می‌کنند.هر چند حمایت دولتمردان ایرانی در این بخش هم ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول