پلاس، همه چیز گوگل است

به گزارش «وبلاگ نيوز» و به نقل از عرش نيوز، گوگل تا به امروز چندین بار به روش‌های مختلف سعی نموده تا بازیگر اصلی شبکه‌های اجتماعی شود، اما تلاش‌های چند سال اخیر این شرکت شامل شبکه‌های اجتماعی Orkut و Buzz هرگز آنطور که باید و شاید موفق نبودند. گوگل به خوبی پی به اهمیت شبکه‌های اجتماعی و رقیب قدرتمند و خطرناکی همچون فیس بوک برده و شبکه اجتماعی گوگل پلاس را با دیدگاه کاملا متفاوتی راه اندازی نموده است.

گوگل طی ماه‌های اخیر به خوبی نشان داد که گوگل پلاس از اهمیت ویژه‌ای برای این کمپانی برخوردار است. مدیرعامل این کمپانی، حتی پاداش کارمندان خود را به موفقیت در شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس مرتبط نمود. گوگل تمام تلاش خود را کرد تا اغلب سرویس‌های خود را با گوگل پلاس یکپارچه کند و اشتراک گذاری محتوای مورد نظر کاربر را در این شبکه اجتماعی از روش‌های مختلف میسر سازد.

گوگل پلاس در حال حاضر تنها یک شبکه اجتماعی نیست در واقع می‌توان از آن به عنوان بستری برای ارایه سرویس‌های مختلف گوگل یاد کرد.

گوگل حتی نتایج جستجو در موتور جستجوی خود را نیز با گوگل پلاس مرتبط نموده و شبکه یوتیوب را تا جای ممکن با آن یکپارچه کرده است. سرویس‌های Chat و Talk را نیز با Hangouts که ابتدا سرویس مکالمه تصویری گوگل پلاس بود، یکی کرد تا با یک ابزار، امکاناتی نظیر چت، مکالمه تصویری و مکالمه تلفنی را ارایه کند.

استیو گرو، یکی از مدیران ارشد گوگل پلاس در مصاحبه با یک روزانه هندی، اذغان داشته که این تازه شروع کار است و گوگل پلاس به مراتب بزرگ‌تر از این خواهد شد. او گوگل پلاس را نسخه جدیدی از گوگل عنوان کرده است: موارد با ارزش بسیاری در این زمینه وجود دارند، در حال حاضر حتی نتایج جستجوی گوگل نیز تحت تاثیر گوگل پلاس هستند، مردم امروزه متوجه شده‌اند که پیش از جستجو، بهتر است در سرویس‌های گوگل لاگین کنند.

امروزه اینترنت برای بسیاری از مردم دنیا در فیس بوک خلاصه می‌شود، آن‌ها از طریق این شبکه اجتماعی با دوستان و اقوام خود در ارتباط بوده، اخبار و رویدادهای مورد نظر خود را دنبال می‌کنند و به روش‌های مختلف خود را سرگرم آن می‌کنند. حال گوگل قصد دارد تا مردمی که در اینترنت حضور دارند را متقاعد کند که اینترنت بر روی گوگل پلاس اجرا می‌شود.

اما در نهایت آنچه که مشخص است آن است که استراتژی گوگل در گوگل پلاس درست شبیه به فیس بوک است. هر دو این شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند تا کاربران را درگیر سرویس‌های خود کنند و آن‌ها را تشویق به صرف زمان بیشتر در شبکه‌ اجتماعی خود نمایند. اما گوگل ابزارهای جذاب و کاربردی مانند موتور جستجوی گوگل یا سرویس  جیمیل و چندین سرویس دیگر را به کاربران ارائه می‌کند که احتمالا در دراز مدت موجب رشد بیشتر کاربران گوگل پلاس خواهد شد. از طرفی هر روز هزاران کاربر جدید از کشورهایی همچون هند به دنیای اینترنت اضافه می‌شوند که شاید به سرویس‌های گوگل بیشتر از فیس بوک نیاز داشته باشند و همین موضوع در دراز مدت، شانس گوگل در غلبه بر فیس بوک را افزایش می‌دهد.

انتهاي پيام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول